اخبار روز سینما جهان

لوکارنو از آلفونسو کوارون تجلیل می‌کند/ تجسم واقعی هنرمند معاصر

جشنواره فیلم لوکارنو 2024 از آلفونسو کوارون فیلمساز مکزیکی برنده اسکار با یک جایزه یک عمر دستاورد تقدیر خواهد کرد.

گزارش کردن مهر جشنواره فیلم سوئیس با محوریت سینمای مستقل جهان، به کسب 5 جایزه اسکار کوارون اشاره کرد و یادآور شد که او نویسندگی و کارگردانی طیف وسیعی از فیلم‌ها از جمله فیلم‌های کم‌هزینه در مکزیک را برعهده داشته است، مانند اولین فیلمش در سال 1991. عشق در زمان هیستری» و فیلم جاده ای «و مادرت هم» به فیلم های پرفروش هالیوود مانند «هری پاتر و زندانی آزکابان». در بیانیه لوکارنو، کوارون تجسم روح واقعی یک هنرمند معاصر توصیف شد که می تواند بر هر چیزی تسلط یابد.

او 3 جایزه اسکار را برای فیلم نتفلیکس راما در سال 2018، ادای احترام کارگردان به مکزیکی که در آن بزرگ شده و برای کارگردانی و تدوین فیلم Gravity در سال 2013 با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی دریافت کرده است.

پروژه بعدی کوارون سریال «سلب مسئولیت» برای اپل تی وی است که کیت بلانشت و کوین کلاین در آن بازی می کنند و پاییز امسال پخش می شود.

این جایزه در 11 آگوست در میدان باز لوکارنو به کوارون اهدا می شود و همزمان فیلم «یونا که 25 ساله می شود» ساخته هنری آلن تانر کارگردان باسابقه سوئیسی در سال 1976 به انتخاب کوارون اکران می شود. داستان این فیلم در سال 2000 می گذرد و 8 شخصیتی که اتفاقات سیاسی سال 1968 را تجربه کرده اند به آینده سفر می کنند. کوارون درباره این فیلم با فردریک مایر، مدیر سینماتک سوئیس گفت‌وگو می‌کند و علاوه بر آن با مانلیو گومارسکا، منتقد ایتالیایی همکار جشنواره لوکارنو درباره آثارش گفت‌وگو خواهد کرد.

نسخه 77 لوکارنو از 7 تا 17 اوت (17 تا 27 مرداد) برگزار خواهد شد.

کد خبر 6168743

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا