اخبار روز سینما جهان

معرفی نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۴/ «شوگان» با ۲۵ نامزدی پیشتاز شد

گزارش کردن اخبار آنلاین،با اعلام نامزدی امی 2024، سریال «شوگان» با 25 نامزدی پیشتاز جوایز شد و «خرس» با 23 نامزدی پشت سر آن قرار گرفت.

مهر وی نوشت: سریال «شوگان» شبکه اف ایکس پیشتاز شد و بازیگران آن هیرویوکی سانادا و آنا ساوای برای اولین بار نامزدی این جوایز را کسب کردند و رکورد 23 نامزدی برای سریال کمدی «خرس» را شکستند که تاکنون رکورددار این جایزه بود. بیشترین نامزدی در تاریخ امی ، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد و FX در مجموع 93 نامزدی از برنامه های مختلف خود دریافت کرد.

«خرس» که سال گذشته سوپراستار امی بود و 10 جایزه دریافت کرد، امسال بازیگرانش جرمی آلن وایت، ایوو ادبیری، ایبون ماس-باکراک، لیونل بویس و لیزا کولون زایاس را در فهرست نامزدها دارد.

موفقیت FX باعث شد بعد از Netflix با 107 نامزدی و پس از HBO و Max با 91 نامزدی، دومین شبکه پر نامزد سال 2024 شود. این 2 شبکه برای اولین بار پس از چند دهه یکی آنها جزو 2 شبکه برتر نبودند.

علاوه بر «شوگان» و «خرس»، FX همچنین نامزدی سریال کمدی برای «سگ‌های انبار» شد.

سریال کوتاه مدتی که امسال بیشترین نامزدی را داشت، سریال کارآگاه واقعی: کشور شبانه شبکه HBO با 19 نامزدی بود. سریال «Saturday Night Live» شبکه NBC با 17 نامزدی درخشید.

نتفلیکس با 18 نامزدی برای «تاج»، 13 نامزدی برای «ریپلی» و 11 نامزدی برای «بچه گوزن شمالی» خوش درخشید.

این دومین مراسم امی است که در سال 2024 برگزار می شود، زیرا اعتصابات هالیوود آکادمی تلویزیون را مجبور کرد تا برنامه 2023 را تا ژانویه امسال – درست در اواسط فصل اسکار – به عقب براند.

تقریباً 22000 نفر از اعضای آکادمی تلویزیون از مجموع 229 سریال ارسالی در دسته های درام، کمدی و سریال کوتاه بهترین ها را انتخاب کردند. در سال گذشته 309 برنامه بازنگری شد که این به معنای کاهش 33 درصدی امسال نسبت به سال گذشته است.

بخشی از این کاهش برای کاهش حجم تولید است، زیرا شبکه ها کمتر از سریال اصلی حمایت می کنند، در عین حال اعتصابات سال گذشته نیز باعث تاخیر در تولید شد و به جای آن سریال هایی که در سال 2025 پخش خواهند شد. امسال، شامل «Dragon House» (و احتمالاً «The Last of Us» از HBO، «Boys» از ویدیو، و «Bridgerton» از نتفلیکس است.

سلنا گومز امسال اولین نامزدی امی بازیگری خود را برای «فقط قتل‌ها در داخل ساختمان» به دست آورد تا با بازیگرانی چون کوئینتا برانسون، آیو آدبیری، کریستن ویگ، مایا رودولف و جین اسمارت رقابت کند.

لیلی گلدستون و کالی ریس نیز اولین نامزدی امی خود را با سریال های «زیر پل» و «کارآگاه واقعی» دریافت کردند. آنها دومین و سومین بازیگر محلی هستند که در تاریخ 76 ساله این رویداد نامزد دریافت جایزه امی بازیگری شده اند. رایان گاسلینگ و داکوتا فانینگ نیز برای اولین بار با «SNL» و «ریپلی» نامزد امی شدند.

امسال در بخش بهترین سریال های درام، سریال های «تاج»، «فال اوت»، «عصر طلایی»، «نمایش صبحگاهی»، «آقا و خانم اسمیت»، «شوگان»، «اسب های تنبل» «مساله سه جنایت» با هم رقابت می کنند. و نامزدهای بهترین بازیگر مرد در سریال درام عبارتند از: ادریس البا برای «هواپیما»، دونالد گلاور برای «آقا و خانم اسمیت»، والتون گوگینز برای «فال اوت»، گری اولدمن برای «اسب‌های تنبل»، هیرویوکی سانادا برای «شوگان» “. و دومینیک وست برای «تاج».

بهترین بازیگر زن سریال درام: جنیفر آنیستون برای سریال صبحگاهی، کری کون برای دوران طلایی، مایا ارسکین برای آقا و خانم اسمیت، آنا ساوی برای فیلم شوگان، ایملدا استونتون برای سریال The Crown و ریس ویترسپون برای فیلم صبح می شود. برنامه”.

این در حالی است که در رده بهترین سریال های کمدی «ابت اولیه»، «خرس»، «زیاد هیجان نشو»، «قلمبه‌مزدها»، «فقط قتل‌های ساختمان»، «نخل سلطنتی»، «سگ‌های انبار» و «در سایه‌ها چه می‌کنیم» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال کمدی، مت بری برای «در سایه‌ها چه می‌کنیم»، لری دیوید برای «زیاد هیجان‌زده نباش» شدند. استیو مارتین برای «فقط قتل‌های داخل ساختمان»، مارتین کوتاه برای «فقط قتل‌ها در ساختمان»، جرمی آلن وایت برای «خرس»، دفارو ون‌آ تای برای «سگ‌های انبار» و در در بخش بهترین بازیگر زن سریال کمدی، کوئینتا برانسون برای «ابوت ابتدایی»، ایوو ادابیری برای «خرس»، سلنا گومز برای «فقط قتل در داخل ساختمان»، مایا رودولف برای «غارت»، جین اسمارت برای «The چک های حقوق، و کریستن ویگ برای «پالم رویال».

در بخش بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی «فارگو»، «درس های شیمی»، «ریپلی»، «کارآگاه واقعی» و در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، مینی سریال مت بومر برای « مسافران، ریچارد گاد برای «بچه گوزن»، جان هام برای «فارگو»، اندرو اسکات برای «ریپلی»، تام هالندر برای «دعوا: کاپوتی علیه قوها» و بهترین بازیگر زن در بخش مینی سریال یا فیلم تلویزیونی. ، جودی فاستر برای «کارآگاه واقعی». بری لارسن برای درس‌های شیمی، جونو تمپل برای فارگو، سوفیا ورگارا برای گریزلدا، نائومی واتس برای فیلم Enemy: Capote vs Swans نامزد شده است.

«مردان ایکس 97»، «سیمپسون ها»، «برگر باب»، «سلطنت مردگان خوار» و «سامورایی چشم آبی» نیز نامزدهای بهترین سریال انیمیشن شده اند.

مراسم معرفی برندگان و اهدای هفتاد و ششمین دوره جوایز امی 24 شهریورماه برگزار می شود.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا