دانستنی ها

با کمک این میوه ها سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

رژیم غذایی تاثیر زیادی بر سلامتی شما دارد. در واقع معده و روده 70 درصد سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و در نتیجه باید به غذاهایی که می خورید توجه زیادی داشته باشید. در غیر این صورت در برابر بیماری ضعیف خواهید شد.

به گزارش همشهری آنلاین، تقویت سیستم دفاعی بدن برای مصون ماندن از بیماری ها ضروری است و موثرترین راه برای این کار مصرف میوه هایی است که سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. در این مقاله شما را با میوه هایی آشنا می کنیم که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند.

انبه

انبه میوه ای است که در مکزیک و قسمت جنوبی آمریکای مرکزی رشد می کند، سرشار از ویتامین C است، یک انتخاب عالی برای سلامت سیستم ایمنی است و می تواند ۲۲۴ ویتامین C مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کند. همچنین حاوی ویتامین B، فولات و پتاسیم است و آنزیم های گوارشی تولید می کند که التهاب را در بدن از بین می برد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان است.

کیوی

آیا از کیوی خبر داشتید؟ یکی یکی از بهترین و سالم ترین میوه هایی که می توانید برای سیستم ایمنی خود استفاده کنید؟ قسمت سبز و سیاه دانه ها و حتی پوست قهوه ای آن سرشار از مواد مغذی سالم است و منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، فولات، آنتی اکسیدان ها و فیبر است و ۲۷۳ درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند.

نارنجی

پرتقال حاوی ویتامین C، سطوح بالای پتاسیم، کولین، اسید فولیک و آنتی اکسیدان هایی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، پوست را شفاف می کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد. این بدون چربی، بدون سدیم و تنها 60 کالری است. همچنین از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین A، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و فولات است. همچنین حاوی ویتامین B، روی، مس و آهن است که سلامت سیستم ایمنی را تقویت کرده و سلامت پوست را تقویت می کند. مصرف روزانه گریپ فروت یک عامل کاهش وزن است و فیبر موجود در آن اشتها را سرکوب می کند و باعث می شود احساس سیری کنید و در عین حال کالری را نیز کاهش می دهد.

سیب

سیب سرشار از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، مس و مقادیر کمی ویتامین A و ویتامین E اعضای خانواده است. منبع خوبی از پلی فنول ها و فیبر است که به طور کلی بیشتر در پوست میوه تجمع می یابد. سیب همچنین حاوی فلاونوئیدهایی است که عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، التهاب را در بدن کنترل می کند و خطر ابتلا به دیابت، سرطان و آسم را کاهش می دهد.

بلوبری

زغال اخته با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. سطح بالایی از آنتی اکسیدان دارد و همچنین باعث بهبود وضعیت بدن، مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. این سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در صورت حمایت از ویتامین ها دی مصرف کنید، بسیاری از بیماری ها را از بین می برد.

رنگ صورتی

گلابی سرشار از مواد مغذی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این میوه همچنین حاوی ویتامین های C، K و A است. همچنین حاوی پتاسیم، فولات و آنتی اکسیدان های پلی فنل است. پوست گلابی حاوی 6 برابر بیشتر پلی فنول است و به همین دلیل بهتر است آن را با پوست آن بخورید که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، قلب و هضم غذا می شود و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

انار

انار خواص زیادی برای بدن دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است، با سرطان مبارزه می کند، قدرت باروری را افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. رنگ قرمز تیره انار به این معنی است که این میوه حاوی پلی فنول هایی است که یک آنتی اکسیدان قوی است و 40 درصد نیاز بدن به ویتامین C، ویتامین K، فولات و پتاسیم را تامین می کند و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالا، یک عامل تقویت کننده است. سیستم ایمنی.

نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش چربی بدن، بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی. مصرف روغن نارگیل یک ماده مغذی است که به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کند. خواص ضد باکتریایی آن با بیماری هایی مانند ذات الریه مبارزه می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا