اخبار روز

شناسایی و صید پشه آئدس در این شهر‌ها :: بازتاب آنلاین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون این پشه در چهار شهرستان استان شامل بندرعباس، بندرلنگه قشم و جاسک شناسایی و صید شده است و در جزیره کیش نیز مشاهده شده است.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از فرارو،رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بدون تغییر ماندن تعداد بیماران مبتلا به تب دنگی در هفته اخیر خبر داد و گفت: پشه آئدس در بندرعباس، بندرلنگه، قشم، جاسک و کیش صید شد.

غلامعلی جاودان با اشاره به آخرین وضعیت پشه آئدس در سطح استان گفت: استان هرمزگان از سال ۹۸ با تجربه‌ای که از سایر کشور‌های همسایه به دست آورده بود توانست پشه آئدس را شناسایی و صید کند؛ در آن زمان با توجه به اینکه بیمار مبتلا به تب دنگی در سطح استان وجود نداشت این پشه‌ها نیز ناقل بیماری نبودند، اما محیط بهسازی و این پشه‌ها کنترل شدند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون این پشه در چهار شهرستان استان شامل بندرعباس، بندرلنگه قشم و جاسک شناسایی و صید شده است و در جزیره کیش نیز مشاهده شده است.

وی تصریح کرد: بیماری تب دنگی تنها از طریق نیش پشه آئدس منتقل می‌شود و از فردی به فردی دیگرقابل انتقال نیست و از این جهت جای نگرانی وجود ندارد.

جاودان گفت: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به تب دنگی در سطح استان بدون تغییر است و به تعداد بیماران افزوده نشده است.

وی تاکید کرد: بیماری در سطح استان کنترل شده و محیط نیز بهسازی شده و همچنان تعداد بیماران ثابت است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا