اخبار خودرو

آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

آئودی نشان داده دیگر علاقه ای به تولید خودروهای دو در ندارد. اولین نشانه های این امر در سال 2019 ظاهر شد، زمانی که ارباب حلقه ها تصمیم گرفت A3 کابریولت را از محدوده خود حذف کند. سال گذشته نوبت به مدل TT رودستر رسید تا با خطوط تولید این شرکت خداحافظی کند. چند ماه پیش R8 به پایان خط رسید و تولید متوقف شد. حالا این شرکت رسما تایید کرده که دیگر خودروهای جدید کوپه و کانورتیبل را عرضه نخواهد کرد.

طبق آخرین گزارش خودرو، هفته گذشته آئودی مدل 2025 سبد محصولات خود را برای بازار آمریکا معرفی کرد. نکته عجیب اینجاست که خبری از نسخه های کوپه و کابریولت A5 (سقف بازشو) در این سبد نیست. مکاتبات با این شرکت آلمانی نشان می دهد که مدل های دو در از A5 در ایالات متحده عرضه نمی شوند. این بدان معناست که ارباب حلقه ها کوپه و کانورتیبل به بازار ایالات متحده نخواهد آمد. همانطور که به اطلاع شما رسانده ایم نسل جدید آئودی A5 در نسخه سالنی و خانوادگی ارائه شده است. خوشبختانه در نسخه اسپرت S5 می توان هر دو اتاق را انتخاب کرد.

خودروهای کوپه و کانورتیبل آئودی
آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

آئودی تایید کرده است که یک بار دیگر مدل های TT و R8 با پیشرانه الکتریکی را به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این اتفاق می افتد. اگر این برند لوکس طبق استراتژی قبلی خود ادامه دهد، از سال 2033 به یک برند کاملا الکتریکی تبدیل می شود.

برخلاف آئودی، رقبای این شرکت در حال حاضر تمایلی به حذف مدل های دو در از خطوط تولید خود ندارند. به عنوان مثال، BMW در سبد محصولات خود مدل هایی مانند Z4، سری 2 کوپه و همچنین سری 4 و 8 کوپه و کانورتیبل را ارائه می دهد البته پیش از این نیز شایعاتی در مورد خروج این مدل ها منتشر شده بود. مرسدس بنز در حال حاضر CLE کوپه و کانورتیبل، AMG GT کوپه و SL را در خطوط تولید خود دارد.

محصولات آئودی
آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

کارایی و فضای کابین، یک اولویت مهم برای مشتریان است

واقعیت این است که مشتریان به دنبال خودروهایی با کاربری راحت تر هستند. خودروهای کوپه و کانورتیبل به دلیل نداشتن درهای عقب، کابین کوچکتر و فضای کمتر صندوق عقب، کاربرد محدودتری دارند. بنابراین بخش زیادی از مشتریان به این نوع مدل ها روی نمی آورند. بنابراین، منطقی نیست که یک شرکت خودروسازی به جای سرمایه‌گذاری در انواع شاسی‌بلندها و کراس اوورهای محبوب، منابع خود را صرف مدل‌هایی کند که بازار ضعیفی دارند. یکی این یکی از دلایلی است که آئودی در حال توسعه یک SUV بزرگ با سه ردیف صندلی است.

بد نیست اشاره کنیم که آئودی در سال های اخیر چندین مدل مختلف را به دلیل فروش بسیار پایین متوقف کرده است. این مدل ها شامل نسخه سه در A1 و A3 و همچنین سدان A4 می شود. این شرکت در آینده مدل های دیگری مانند A1 و Q2 را نیز از خطوط تولید خود خارج خواهد کرد.

آئودی
آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا