اخبار روز

سوال این است که علم بهتر است یا ثروت را فراموش کنیم؟ یک مطالعه جدید می گوید هیچ حد بالایی برای شادی ناشی از ثروت وجود ندارد

به گزارش بازتاب آنلاین، آیا واقعا پول می تواند برای شما خوشبختی بیاورد؟ محققان دانشگاه آمریکایی پردو به این سوال پاسخ مثبت داده اند.

فرارو در این خبر نوشت: اما هشدارهایی هم داده شد: هزینه شادی در نقاط مختلف دنیا متفاوت است و پول شما باید متعادل باشد. اگر درآمد شما خیلی زیاد باشد، می توان انتظار “عوارض جانبی” را نیز داشت.

در این زمینه، موسسه نظرسنجی جهانی گالوپ به رهبری اندرو جب زندگی یک میلیون و 700 هزار نفر را در 164 کشور جهان بررسی کرد.

نتیجه این مطالعات این است که شما باید با درآمد سالانه 95000 دلار خوشحال باشید.

این محققان به این نتیجه رسیدند که 95000 دلار میانگین درآمد سالانه جهانی است که منجر به رضایت از زندگی می شود.

ارزیابی رضایت از زندگی شامل ارزیابی کیفیت کلی زندگی یک فرد و تعیین میزان احتمال تاثیرپذیری آنها از اهداف بالاتر و مقایسه موقعیت اجتماعی خود با دیگران است.

وقتی ثروت شما از حد معینی فراتر رود، نگرانی ها و ترس ها شروع می شود.

اندرو جب و گروهش دریافتند که وقتی ثروت یک فرد به سطح معینی می رسد، افزایش بیشتر درآمد با رضایت کمتر از زندگی و شادی و سلامتی فرد همراه است.

گروه پژوهشی این نتیجه را بر این اساس استوار می کند که وقتی نیازهای مالی یک فرد برآورده می شود، ممکن است به مقایسه های اجتماعی فکر کند و این می تواند تأثیر منفی بر سلامت او بگذارد.

اندرو جب می‌گوید: «از این داده‌ها، ما متوجه شدیم که شادی و سلامتی افراد می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد وقتی که دارایی آنها به سطح خاصی برسد.

او اضافه می کند که مردم به مرحله ای می رسند که در آن سوال می کنند که چقدر موفق هستند و خود را در مقایسه با دیگران چگونه می بینند.

اندرو جب خاطرنشان می کند که هدف از تبلیغات و برنامه های تلویزیونی این است که به ما بگوید به چه چیزی نیاز داریم و به ما پیشنهاد دهد که هیچ محدودیتی برای مقدار پولی که ما برای خوشحال کردن و احساس رضایت در زندگی نیاز داریم وجود ندارد.

اندرو جب همچنین به “عوارض جانبی” درآمد بیشتر اشاره می کند.

«درآمد بالاتر اغلب با زمان، کار و مسئولیت‌های بیشتر همراه است که می‌تواند فرصت‌های تجربیات مثبت مانند فعالیت‌های اوقات فراغت را محدود کند.

گروه تحقیقاتی دانشگاه پردو همچنین دریافتند که سطح درآمد مورد نیاز برای احساس شادی و رضایت از زندگی در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

در کشورهایی که افراد ثروتمندتر هستند، حداقل درآمدی که آنها را از زندگی راضی می کند بیشتر است. در اروپای غربی و کشورهای اسکاندیناوی این مبلغ 100000 دلار در سال و در آمریکای شمالی 105000 دلار است.

اما در استرالیا، نیوزلند و خاورمیانه، حداقل درآمد لازم برای احساس خوشبختی و ثروت بیشتر از سایر کشورهای جهان است: 125000 دلار برای استرالیا و نیوزیلند و 115000 دلار برای خاورمیانه.

در کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب، این ارزش کمترین مقدار است و 35000 دلار است.

اندرو جب می گوید این الگو نشان می دهد که عامل شانس در همه جا یکسان نیست و عوامل دیگر در آن نقش دارند. او بر اهمیت این واقعیت تأکید می کند که شادی و سلامتی یک فرد تنها به خاطر داشته های او نیست، بلکه ارزش ها نیز در آن نقش دارند.

محققان همچنین دریافتند که حد بالایی که سطح درآمد مورد نظر را تعیین می کند بسته به سطح سواد و جنسیت متفاوت است. این بدان معناست که میانگین جهانی “درآمد ایده آل” برای زنان 100000 دلار در سال است، در حالی که درآمد ایده آل برای مردان 90000 دلار برآورد شده است.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا