اخبار روز

در مورد تیراندازی به من هشدار داده نشد

دونالد ترامپ در اولین مصاحبه خود پس از سوء قصد نافرجامش گفت که قبل از این حادثه هیچ هشداری درباره مشکلی دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دونالد ترامپ در اولین مصاحبه خود با فاکس نیوز پس از سوء قصد نافرجامش در 13 جولای در پنسیلوانیا گفت که هیچکس در مورد وجود مشکل قبل از شروع تجمع و قبل از حادثه هشدار نداده است. به او داده نمی شد

وی افزود: هیچکس به من تذکر نداده، کسی نگفت مشکلی وجود دارد. 15 دقیقه صبر کردم، گفتند 15 دقیقه، 20 دقیقه، 5 دقیقه یا هر چقدر هم که صبر کنم. اما هیچ کس در مورد وجود مشکل چیزی نگفت.

ترامپ گفت: «فکر می‌کنم اشتباهی رخ داده است. چطور ممکن است یک نفر بر روی این پشت بام قرار بگیرد و چرا این موضوع گزارش نشده است؟

در همین حال، نیویورک تایمز به نقل از یک سخنگوی این کشور نوشت که اطلاعات آمریکا درخواست های امنیتی دونالد ترامپ برای منابع بیشتر را طی دو سال گذشته در آستانه سوء قصد نافرجام او در یک گردهمایی مبارزاتی در پنسیلوانیا رد کرده است.

این نشریه افزود: این خبر کاملا در تضاد با اظهارات قبلی مقامات اطلاعاتی آمریکا است. سرویس مخفی ایالات متحده که مسئولیت محافظت و حفاظت از رهبران سابق و فعلی این کشور را بر عهده دارد، هر درخواست ترامپ برای تامین پرسنل بیشتر را رد کرد. این نهاد بارها به کمبود منابع اشاره کرده است.

هفته گذشته، در 13 جولای، دونالد ترامپ قربانی سوء قصد ناموفق در یک گردهمایی مبارزاتی در باتلر، پنسیلوانیا شد و گوش راست خود را مجروح کرد.

تصاویر منتشر شده از لحظه حادثه نشان می دهد که در حین سخنرانی ترامپ صدای شلیک چند گلوله شنیده شده و رئیس جمهور آمریکا ناگهان پشت تریبون سخنرانی زانو زده است. چند لحظه بعد، زمانی که ترامپ دوباره روی پاهایش ایستاده بود، در این تصاویر آثار خون روی صورت او دیده شد. در آن لحظه او نیز دستانش را مشت کرده بود و فریاد زد «بجنگ، بجنگ، بجنگ».

در همین حال، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان ایالات متحده قرار است در 22 ژوئیه به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد ترور نافرجام دونالد ترامپ جلسه استماع برگزار کند و کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی را دعوت کند.

جلسه شهر باتلر در فضای باز برگزار شد و به لطف اطلاعات ضعیف و امنیت سرویس مخفی، مهاجم توانست ترامپ را هدف قرار دهد، اگرچه او فورا کشته شد. اکنون تحقیقات درباره انگیزه مهاجم از این تیراندازی آغاز شده است.

اف بی آی اعلام کرد: توماس متیو کروکس 20 ساله اهل باتلر پنسیلوانیا به ترامپ شلیک کرد اما انگیزه مهاجم مشخص نیست.

پس از این اتفاق، چندین جمهوری خواه در کنگره خواستار برکناری مدیر اطلاعات شدند.

اما در این بین، فاکس نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آژانس امنیتی سرویس مخفی (مسئول حفاظت از ترامپ) ده دقیقه قبل از شروع سخنرانی وی از این تهدید مطلع بوده است، اما به ترامپ اجازه داده تا در جایگاه شاهد قرار گیرد.

همچنین، جان باراسو، سناتور ایالت وایومینگ، پس از شرکت در جلسه ای با سرویس مخفی و اف. ب- «نیروهای انتظامی به فردی که ترامپ قصد ترورش را یک ساعت قبل از حادثه داشت، مشکوک شده بود، زیرا او هم مسافت یاب و هم یک کوله پشتی به همراه داشت. آی در مورد این موارد به فاکس نیوز گفت: «آنها نباید این موضوع را نادیده می گرفتند.»

وی افزود: دادستان منطقه که شاهد سوء قصد به ترور ترامپ بوده است، می گوید که سرویس مخفی پرسنل کافی برای ایمن سازی ساختمان های اطراف را ندارد.

او همچنین خواستار استعفای کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی آمریکا شد.

در همین راستا، سناتور مارشا بلکبرن پس از جلسه توجیهی با سرویس مخفی و اف‌بی‌آی به فاکس نیوز گفت: وقتی فهمیدم سرویس مخفی قبل از اینکه ترامپ به صحنه بیاید، از تهدید آگاه بوده، بسیار متعجب شدم.

در همین حال، پنج روز پس از سوء قصد نافرجام در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان، دونالد ترامپ رسما نامزدی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را پذیرفت. در حالی که تصور می شد ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان شرکت نخواهد کرد، او با گوش پانسمان در این نشست شرکت کرد و بر لزوم گذران زندگی برای شکست جو بایدن در انتخابات 5 نوامبر تاکید کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا