دانستنی ها

آیا تعریق زیاد یک بیماری است؟

D.، استادیار بالینی پوست در کالج پزشکی نیویورک. شوشانا مارمون گفت این نوع تعریق بیش از حد می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد داشته باشد. نه تنها اثرات فیزیکی، از عرق کردن و لکه شدن لباس گرفته تا قطرات عرق قابل مشاهده بر روی بدن وجود دارد، بلکه اغلب به دلیل ناراحتی اجتماعی یا خودآگاهی مرتبط با این وضعیت، یک جزء احساسی نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث، برخی از افراد، از جمله افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده اند، ممکن است در معرض خطر بیشتری باشند. یکی اگر یکی از اعضای خانواده شرایطی دارد که باعث تعریق بیش از حد می شود، یک بیماری پزشکی یا غذاها یا مکمل هایی مصرف می کند که می تواند باعث تعریق شود.

به گفته مارمون گرما، احساس استرس و خوردن غذاهای تند یا کافئین دار می تواند هیپرهیدروزیس را تشدید کند.

برخی از علائم هایپرهیدروزیس

تعریقی که در فعالیت‌های روزانه، از جمله لکه‌های قابل مشاهده عرق روی لباس یا دست‌ها اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود کارهای عادی مانند چرخاندن دستگیره در یا استفاده از صفحه‌کلید کامپیوتر به دلیل تعریق بیش از حد دشوار شود.

عرق معمولا روی پوست دیده می شود

پوستی که در برخی نواحی نرم، سفید و حتی پوسته پوسته می شود

عفونت های پوستی رایج مانند خارش جوک یا پای ورزشکار

دکتر. به گفته مارمون، اگرچه هیچ درمانی برای هایپرهیدروزیس وجود ندارد، اما درمان ها می توانند به طور قابل توجهی به مدیریت علائم کمک کنند. اگر تعریق شما بدون تسکین ادامه یافت، با یک متخصص پوست مشورت کنید تا یک برنامه درمانی مناسب برای شما ایجاد کند.

در همین حال، اقدامات ساده نیز می تواند به جلوگیری از تعریق بیش از حد کمک کند.

مارمون گفت استفاده از ضد تعریق به جای دئودورانت می تواند کمک کننده باشد. ضد تعریق ها با مسدود کردن غدد عرق از تعریق جلوگیری می کنند، در حالی که دئودورانت ها عرق و بوی بدن را می پوشانند.

توصیه می شود قبل از رفتن به رختخواب از ضد تعریق روی پوست خشک استفاده کنید و دوباره صبح از آن استفاده کنید. مارمون می‌گوید: این را در هر ناحیه از بدن که به‌طور قابل‌توجهی عرق می‌کند، از جمله کف دست، پشت و پشت زانوها اعمال کنید.

پارچه هایی با الیاف قابل تنفس مانند پنبه همیشه ترجیح داده می شوند، در حالی که برخی از افراد ممکن است از محافظ زیر بغل برای جلوگیری از ایجاد لکه روی لباس استفاده کنند.

کفش های خود را مرتباً عوض کنید و بگذارید خشک شوند (دو روز پشت سر هم کفش های مشابه را نپوشید). مواد طبیعی مانند چرم به گردش بهتر هوا نسبت به کفش های مصنوعی یا پلاستیکی کمک می کند. جوراب های نخی را انتخاب کنید زیرا رطوبت را از پوست دور می کند.

مارمون خاطرنشان می کند که تمام استراتژی های فوق می توانند به کاهش احتمال ابتلا به پای ورزشکاران و سایر عفونت ها کمک کنند.

همچنین سعی کنید از رفتن به مکان ها و موقعیت هایی که تعریق در آنها رایج است خودداری کنید و در مورد آن یادداشت برداری کنید تا در آینده از رفتن به این مکان ها خودداری کنید.

در نهایت مراقب سلامت روان خود باشید. هیپرهیدروزیس می تواند افراد را بسیار خودآگاه کند و حتی می تواند منجر به افسردگی شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا