اخبار روز

دلایل شرکت نکردن دختر و داماد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی یا شکست همکاری سیاسی این خانواده؟

رسول سلیمی: ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ دونالد ترامپ، اخیرا اعلام کرد که از کمپین ریاست جمهوری 2024 پدرش کناره گیری می کند تا او و فرزندانش بتوانند از “دنیای تاریک” سیاست دوری کنند. ایوانکا زودتر یکی او مشاور کلیدی دولت ترامپ بود. او از مارس 2017 تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه 2021 به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور خدمت کرد.

او همچنین دفتر ابتکارات اقتصادی و کارآفرینی را رهبری کرد، نقشی که در دوران دولت ترامپ ایجاد شد و بعدا حذف شد. در نوامبر 2022، اندکی پس از اینکه ترامپ اعلام کرد دوباره برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد، ایوانکا در اینستاگرام گفت که این بار در کانون توجه سیاسی قرار نخواهد گرفت.

ایوانکا در آن بیانیه گفت: «من پدرم را خیلی دوست دارم. این بار ترجیح می دهم فرزندان خردسالم و زندگی خانگی را که به عنوان خانواده ایجاد می کنیم، در اولویت قرار دهم. من هیچ برنامه ای برای درگیر شدن در سیاست ندارم.» من همیشه پدرم را دوست دارم و از آن حمایت خواهم کرد، حتی در خارج از عرصه سیاسی نیز این کار را انجام خواهم داد. من از امتیاز خدمت به مردم آمریکا سپاسگزارم و همیشه به دستاوردهای فراوان دولتمان افتخار خواهم کرد.

ایوانکا ترامپ دختر بزرگ ترامپ و همسرش جرد کوشنر است که به عنوان نمادی از شرکت نکردن نزدیکان ترامپ در کمپین انتخاباتی او مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته است. این در حالی است که ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق آمریکا در سومین کمپین انتخاباتی همسرش شرکت نکرد و انتقادها از ترامپ به دلیل همراهی نکردن با خانواده اش افزایش یافته است.

ناظران سیاسی می گویند که بخش عمده ای از دلیل جدایی ایوانکا از پدرش، چسبیدن مداوم ترامپ به گذشته و ناتوانی او در پشت سر گذاشتن رویدادهای گذشته است. ترامپ همیشه نقش کوشنر را به عنوان داماد خود بازی کرده است یکی او یکی از معدود افراد نزدیک به او در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری و در کاخ سفید بود و همین موضوع در نهایت باعث شد دامادش از او فاصله بگیرد.

از سوی دیگر، ایوانکا ترامپ پس از پایان دوران ریاست جمهوری پدرش تلاش کرده است تا از گرفتاری های ایجاد شده در اثر سال ها همکاری با پدرش در کاخ سفید بکاهد تا حاشیه های سیاسی پدرش تاثیر کمتری بر زندگی شخصی و تربیت او داشته باشد. بچه های او.

ایوانکا ترامپ و کوشنر، که بیشتر پنج سال و نیم گذشته را با دونالد گذرانده بودند، در ماه‌های منتهی به انتقال ریاست‌جمهوری که بایدن انتخاب شد، در کلبه‌ای در باشگاه گلف خصوصی خود در بدمینستر، نیوجرسی زندگی می‌کردند. آنها به پیروزی ادامه دادند و با دیده شدن دونالد کمتر شدند.

در عین حال ناظران سیاسی می گویند که ایوانکا ترامپ با معرفی ترامپ به عنوان نامزد اصلی جمهوری خواهان و افزایش احتمال پیروزی او در برابر بایدن، به صحنه مبارزات انتخاباتی پدرش بازخواهد گشت. ایوانکا احتمالاً برای افراد مستقل، زنان و رأی دهندگانی که ترامپ رابطه ضعیفی با آنها دارد جذاب خواهد بود. با این حال، سخنگوی ایوانکا تایید کرد که او صحبت نخواهد کرد.

هفته گذشته، کوشنر، ایوانکا ترامپ و فرزندانشان در یک سفر جاده ای تابستانی از میامی به بدمینستر بودند. این نوع فعالیت تابستانی است که میلیون ها خانواده آمریکایی در آن شرکت می کنند. این یک فرصت جدید برای دختر ترامپ بود تا بیشتر و بیشتر در انظار عمومی دیده شود. با این حال، ممکن است همه چیز برای ایوانکا ترامپ سخت تر شود، به خصوص اکنون که پدرش در ماه های اخیر با چالش های زیادی مواجه شده است.

ناظران سیاسی می گویند: «او روی فرزندانش متمرکز است و با آنها وقت می گذراند، افراد آشنا به تفکرات ترامپ معتقدند که هیچ یک از اعضای خانواده او از حلقه درونی او حذف نشده اند و وضعیت روابط، چه گرم و چه سرد، وجود داشته است». همیشه خطوط مبهم بین کارکنان، مشاوران و دامادهای ترامپ وجود داشته است، زیرا خودشان این وضعیت را ایجاد کردند. این بدان معناست که برای ترامپ آمریکایی خانواده اولویت بیشتری نسبت به فرد دارد.

311213

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا