اخبار روز

ابلاغ دستورالعمل جدید کودها در روزهای پایانی دولت / تعیین محدوده کودها

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام تهیه و انتشار سیاستی جدید در حوزه تشکل های مردم نهاد گفت: در گذشته مجوزها فقط در چارچوب فعالیت استانی صادر می شد. اکنون در این سیاست حوزه فعالیت های شهری، استانی و ملی است.

به گزارش ایسنا، پارسانیا در مراسم رونمایی از سامانه مشارکت اجتماعی در خصوص روند این سامانه اظهار کرد: بر اساس ماده ۴ قانون اخلاق و وظایف این وزارتخانه که به موضوع صدور مجوز و نظارت بر سازمان های مردم نهاد، سیاست جدیدی صادر شده است که به گونه ای طراحی شده است که کلیه قسمت های مورد نیاز در فرآیند ثبت سیمان، فعالیت های نظارتی و … در این راهنما مشاهده و در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به امتیازات پیش بینی شده در این سیاست، حقوق و تکالیف، فرآیند صدور، انحلال و حوزه فعالیت سمن ها را مورد بحث قرار داد و گفت: پیش از این مجوزها فقط در چارچوب فعالیت استانی صادر می شد و در حال حاضر حوزه فعالیت است. پیش بینی در این سیاست شهر، استان و ایالت است. همچنین محورهای مربوط به موضوعات حوزه جوانان در این دستورالعمل برای صدور مجوز پیش بینی شده و صرفاً بر اساس علاقه گروهی از جوانان 18 تا 35 سال در کلیه حوزه های مرتبط با امور جوانان، مجوز بدون هیچ گونه قید و شرطی صادر می شود

به گفته وی، متقاضیان رشته های اجتماعی، فرهنگی، علمی، آموزشی و دینی می توانند برای پذیرش 130 رشته تخصصی تعریف شده در این سامانه اقدام کنند و این رشته ها بسته به فعالیت و شرایط روز می توانند در صورت لزوم اضافه و اجرا شوند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این بخشنامه با نظر کارشناسان، روال کارشناسی ویژه ای را در وزارت جوانان طی کرد، یادآور شد: این بخشنامه امروز همزمان با رونمایی از این سامانه بیانگر یک ویژه است. رویداد در بخش جوانان

پارسانیا تصریح کرد: در فرآیند صدور مجوز بحث ارتقاء را نداشتیم و اکنون این ارتقا در این سامانه ارائه شده است. این سیستم کلیه مسائل مربوط به صدور، تمدید، ارتقاء، اصلاح، پشتیبانی پروژه، مجوز و غیره را پوشش می دهد. تمرکز ما در صدور مجوز برای جوانان، تسهیل این روند بوده است. در گذشته این تاییدیه ها در 25 مرحله صادر می شد که اکنون به 5 مرحله کاهش یافته است و تاییدیه ها در مدت 15 روز برای متقاضیان صادر می شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای مرکزی سمن باید بین 18 تا 35 سال سن داشته باشند، گفت: تمرکز ما این است که به متقاضیان توجه کنیم و به آنها فرصت دهیم تا اعضای شورای مرکزی را از تیم جوانان در چرخش رهبری انتخاب کنند و ایجاد کنند. فضایی که منجر به رشد اجتماعی جوانان می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا