اخبار روز سینما جهان

پل شریدر ریاست هیات داوران جشنواره سارایوو را برعهده گرفت

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، پل شریدر کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی رئیس هیئت داوران سی امین دوره جشنواره فیلم سارایوو شد که از 16 تا 23 آگوست (26) برگزار شد. مرداد تا 2 شهریور) برگزار خواهد شد.

مهر نوشته شده: نومی راپیس بازیگر و تهیه کننده سوئدی، یوهو کوسمانن کارگردان و نویسنده فنلاندی، اونا گونژاک کارگردان، نویسنده و تدوینگر متولد سارایوو و سباستین کاوازا بازیگر اسلوونیایی اعضای هیئت داوران شریدر هستند.

هیئت داوران این جشنواره برندگان جوایز قلب سارایوو را در 23 اوت (2 شهریور) در آخرین روز جشنواره معرفی می شود.

شریدر اولین فیلمنامه نویسی خود را با راننده تاکسی مارتین اسکورسیزی در سال 1976 انجام داد و با فیلم هایی مانند گاو خشمگین در سال 1980 ادامه داد. اولین کارگردانی او یقه آبی در سال 1978 بود و پس از آن فیلم های تحسین شده ای مانند ژیگولو آمریکایی (1980) و میشیما: زندگی در چهار فصل (1985). در سال 2017، “اول متمم” او نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را برای او به ارمغان آورد. «شمارش کارت» در سال ۲۰۲۱، «استاد باغبان» در سال ۲۰۲۲ و «اوه کانادا» در سال ۲۰۲۴ فیلم‌های اخیر او هستند.

در سال 2009، نومی راپس با بازی در نقش لیزبث سالاندر در فیلم “دختری با خالکوبی اژدها” در سطح بین المللی شناخته شد و نامزدی بفتا و جایزه فیلم اروپا را از آن خود کرد. پس از آن او به یکی با ایفای نقش های برجسته هالیوود در فیلم های Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) و Child 44 (2015)، در کنار تولیدات بین المللی مانند The Lamb (2021) و You Won’t Be Alone (2022) به یکی از محبوب ترین بازیگران بین المللی تبدیل شد. ). ) به عهده گرفت.

کوسمانن اولین کارگردانی فیلم بلند خود را با “خوشحال ترین روز زندگی اولی ماکی” انجام داد که در جشنواره فیلم کن 2016 به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. دومین فیلم بلند او با عنوان «کوپه شماره 6» محصول سال 2021 نیز در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بزرگ بخش مسابقه اصلی را به همراه «یک قهرمان» اصغر فرهادی دریافت کرد. او اخیراً 3 قسمت از مجموعه تلویزیونی «آلیس و جک» را با بازی آندریا رایزبورو و دامنال گلیسون کارگردانی کرده است.

گونژاک در سال 2014 جایزه قلب سارایوو را برای فیلم کوتاه «مرغ» که در هفته منتقدان کن نمایش داده شد، دریافت کرد و جایزه فیلم اروپا را برای بهترین فیلم کوتاه برای همان فیلم دریافت کرد. «سفر» اولین فیلم بلند گونجاک در جشنواره لوکارنو در سال 2023 به نمایش درآمد و برنده جایزه ویژه شد و پس از آن در بیش از 50 جشنواره به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین فیلمنامه FAF بلگراد شد. بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم مراکش. .

کاوازا بازیگر صربستانی بیش از 80 اجرا روی صحنه داشته و بیش از 80 نقش جلوی دوربین رفته است که از آن جمله می توان به فیلم های مطرحی چون “مردها گریه نمی کنند” (2017) و “AI Rise” (2018) و سریال “بسا”. (2018) از جمله آنها هستند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا