دانستنی ها

داروهای آرام بخش را به تنهایی مصرف نکنید

خوددرمانی نیز در بین مردم کشور ما بسیار رایج است و تقریباً همه خانواده ها در ایران به صورت روزانه از مواد مخدر استفاده می کنند، به طوری که طبق گزارش های منتشر شده، هر ایرانی تقریباً 340 دارو در سال مصرف می کند که این رقم است. بالاتر از استانداردهای جهانی .

جالبتر اینکه به گزارش فارس، ایرانی ها بیش از 10 درصد داروهای کشور را خودسرانه و بدون مشورت با پزشک مصرف می کنند! (در حالی که میزان مصرف اختیاری دارو در سایر کشورهای جهان تنها 2 تا 3 درصد است، مسکن ها، قطره های چشمی و آنتی بیوتیک ها جزو احتیاطی ترین مصرف ها هستند).

بد نیست بدانید که آنتی بیوتیک ها بدلیل نوع اثر پزشکی که دارند بدترین داروهایی هستند که در این روش استفاده می شوند زیرا اگر بدن به این داروها نیاز نداشته باشد مانند سم عمل می کنند و میکروب های بدن را در برابر داروها مقاوم می کنند. ، در صورت عفونت استفاده از آنها در درمان بیماری موثر نخواهد بود.

فریبرز رضایی طلب در مورد مصرف زیاد مسکن گفت: سردرد یکی این یکی از علائم رایج در بین مردم است و افراد کمی هستند که در طول زندگی خود انواع سردرد از جمله سردرد تنشی و سردرد میگرنی را تجربه نکرده باشند.

وی مصرف بی رویه مسکن را عامل تشدید سردرد در افراد دانست و گفت: کسانی که حداقل یک بار در روز یا هر روز به مدت حداقل سه ماه مسکن مصرف می کنند و سردردشان خوب نمی شود، مصرف مسکن را قطع کنند زیرا دارو. اعتیاد ایجاد شده و در این حالت درد شدید و شدید با مصرف دارو و بهبود نیافتن سردرد فرد مبتلا، اختلالات خلقی و اضطراب نیز در فرد ایجاد می شود که به نوبه خود سردرد را تشدید می کند. بنابراین فرد در یک دور باطل قرار می گیرد و در صورت بروز سردرد مجبور به مصرف مسکن می شود، سپس مصرف آن و عدم بهبود مجدد باعث اضطراب و سپس سردرد می شود.

رضایی طلب افزود: علاوه بر این، از آنجایی که مصرف ناخودآگاه مسکن می تواند عوارضی از جمله مشکلات کلیوی و گوارشی را به همراه داشته باشد، توصیه می شود فرد برای هر سردرد درمان خاصی را دریافت کرده و به پزشک مراجعه کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سردردی که در 2 تا 3 هفته اخیر به طور ناگهانی ایجاد می شود و باعث ناراحتی و تاری دید می شود بسیار مهم است و این علائم ممکن است نشان دهنده مشکلات مغزی جدی تری باشد.

دانشیار گروه بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد. دکتر. دانشیار بدن باید بلافاصله با یک متخصص مغز و اعصاب مشورت کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا