اخبار ارز دیجیتال

کاهش تعداد کیف‌پول‌های حاوی بیت کوین! کجای این خبر خوب است؟

تعداد آدرس‌های کیف پول بیت کوین حاوی BTC طی ماه گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. با این حال، طبق تحلیل پلتفرم سنتیمنت (Santiment)، این کاهش می‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد.

به گزارش رمز ارز نیوز، سنتیمنت در تاریخ ۱۸ جولای گزارش داد که تعداد آدرس‌های بیت‌کوین که موجودی بیش از صفر دارند طی ماه گذشته ۶۷۲۵۱۰ عدد کاهش یافته اما نکته امیدوار‌کننده این است که معمولاً پس از چنین رویداد فروش گسترده‌ای، بهبود قیمت به وقوع می‌پیوندد.

با وجود اینکه قیمت بیت کوین برای بازپس‌گیری سطح ۶۵ هزار دلار در این هفته بهبود یافته، نمودار تعداد آدرس‌های بیت‌کوین دارای موجودی، صعودی نشده است. البته باید توجه داشت که در گذشته نیز افزایش این شاخص با تأخیر نسبت به رشد قیمت اتفاق افتاده است.

در همین حال، بر اساس داده‌های گلس‌نود (Glassnode)، با توجه به قیمت فعلی، درصد موجودی بیت کوین که در سود قرار دارد به ۸۹.۴۳ درصد رسیده است. این رقم کاهشی ۶.۵ درصدی نسبت به زمانی که بیت کوین ۷۰ هزار دلار قیمت داشت محسوب می‌شود.

سایر شاخص‌ها، چشم‌انداز صعودی‌تری را نشان می‌دهند.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، بنیانگذار پلتفرم کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) طی پستی عنوان کرد که کیف‌پول‌‌های عظیم دارای بیش از هزار توکن، طی سال جاری، ۱.۴۵ میلیون بیت‌کوین به ذخایر خود افزوده‌اند که مجموع دارایی آنها را به ۱.۸ میلیون بیت‌کوین یا تقریباً ۹ درصد از موجودی این ارز دیجیتال رسانده است.

وی اظهار داشت که مجموع ورود هفتگی به این کیف‌پول‌ها در حال حاضر بیشتر از کل سال ۲۰۲۱ است. طی سال ۲۰۲۱، حدود ۷۰ هزار بیت کوین به این کیف‌پول‌ها افزوده شد اما این رقم اکنون به ۱۰۰ هزار بیت کوین در هر هفته رسیده است.

طبق گزارش کوین‌تلگراف در ۱۸ جولای، حجم معاملات صرافی‌های متمرکز در ژوئن، برای سومین ماه متوالی، ۲۱.۸ درصد کاهش یافت. در همین حال، قیمت بیت کوین طی هفته گذشته حدود ۱۲ درصد بهبود یافته و به ۶۴۸۱۱ دلار رسیده است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا