اخبار روز سینما جهان

هنر و سینما، دورترین مسیر میان نقطه شروع و رسیدن به درآمد را دارند / راهکار بهره‌وری استارت‌آپی چیست؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مهدی سجادچی فیلمنامه نویس و عضو هیئت انتخاب اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی درباره سختی هایی که جوانان علاقه مند به سینما برای ورود به فضای حرفه ای این هنر دارند، گفت: در هیچ کجای دنیا نیست. آیا همه علاقه مندان به سینما جذب این حوزه می شوند و همیشه نسبت نابرابری بین علاقه مندان به کار حرفه ای و کسانی که وارد فضای کار می شوند وجود دارد و این امری اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: در این شرایط مهم این است که هرکس می خواهد در هر نقطه ای از کشور کاری انجام دهد، راه حل مشخصی پیش روی خود داشته باشد و بداند چه مسیری را باید طی کند.
سجاده چی با ابراز خوشحالی از برگزاری اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی افزود: برای هنری مانند سینما وجود چنین رویدادهایی بسیار مهم است چرا که حتی ناامیدترین افراد را هم متوجه می شود که چنین فضاهایی وجود دارد که می توانند ایده های خود را ارائه کنند. و این شانس را دارند که پتانسیل خود را نشان دهند.” عنوان کردن
وی در عین حال با اشاره به برخی باورهای غلط درباره ورود افراد به فضای حرفه ای سینما، خاطرنشان کرد: اما به هر حال معمولا راه برای کسانی که می خواهند صد سال یک شبه بروند بسته می شود، حتی اگر از طریق برخی آشنایی ها و روابط. می توانند به این منطقه راه پیدا کنند، عموماً این حضور موقتی خواهد بود و این راه همیشه باز نیست زیرا لازم است آن فرد توانایی های لازم را داشته باشد و بتواند کار را انجام دهد.

نویسنده فیلمنامه هایی چون «سوفی و ​​دیوانه»، «روز سوم» و «قوانین بازی» درباره سنت نبودن رویدادهای نوپا در فضاهای هنری مانند سینما در مقابل فضاهای دیگر توضیح داد: به طور کلی یک اگر بین تلاش برای ورود به یک حرفه فاصله کمتری وجود داشته باشد، استارت آپ موفق تر است. از طریق آن درآمدزایی کند، اما اصل هنر و سینما این است که طولانی ترین مسیر را بین نقطه شروع و رسیدن به درآمد دارد. به همین دلیل اگر به مفهوم هنر نگاه کنیم، سینما و سایر هنرها در پایین ترین سطح ممکن قرار دارند و کمترین ظرفیت تحقق را در رویدادهایی مانند استارت آپ ها دارند که البته در حد صفر نیست و همچنان کاربردی تر از راه های دیگر رسیدن به سینما
سجادچی خطاب به برگزارکنندگان این مراسم دو توصیه را تشریح کرد: دو راه کلی وجود دارد. ابتدا تا جایی که می توانند این بودجه را چند سالی برای علاقه مندان سینما خرج می کنند تا چند سال دیگر به بهره وری استارتاپی برسد. در شرایط فعلی با تغییر مدیران، مدیر جدیدی که می آید کارنامه مدیر قبلی را بررسی می کند و متوجه می شود که بودجه برای مدیران بالادستی اهمیت بیشتری دارد و سعی می کند با برنامه دیگری که بودجه کمتری مصرف می کند پیش برود مگر اینکه مدیریت دوره مدیران او افزایش می یابد و مثلاً مدیران 10 ساله را به کار می گیرد که بتوانند برنامه های خود را در بلندمدت انجام دهند.
این مدرس دانشگاه در پایان توصیه دیگری به برگزارکنندگان رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی اضافه کرد: شکل دیگر استارت آپ ها این است که در صورت موفقیت در هر دوره، برگزارکنندگان را به ادامه ترغیب می کند. به این معنا که کافی است در این رویداد 5 اثر به جریان تولید نزدیک شود و این به قدری ارزش افزوده دارد که تمام هزینه های راه اندازی را جبران می کند.

۲۲۰۵۷

۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا