اخبار ارز دیجیتال

با این خبر، بازار استیبل‌کوین‌ها به خطر می‌افتد!

بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی (BIS) تصمیم گرفته است تنها به استیبل‌کوین‌های دارای مجوز مانند جی‌پی‌ام کوین (JPMCoin) اجازه فعالیت دهد. این تصمیم می‌تواند فشار زیادی بر استیبل‌کوین‌های بدون مجوز مانند تتر (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC) وارد کند.

روز چهارشنبه ۱۷ جولای، کمیته نظارت بانکی بازل (BCBS)، استاندارد جدیدی در مورد مواجهه بانک‌ها با دارایی‌های دیجیتال، منتشر کرده است

بر اساس این استاندارد، بانک‌ها باید گزارش‌های کیفی و کمی در مورد فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال و الزامات نقدینگی خود را برای حفظ ثبات ارائه دهند. گفتنی است که این استاندارد باید تا ۱ ژانویه ۲۰۲۶ اجرا شود.

به گزارش رمز ارز نیوز، این کمیته همچنین معیارهای سختگیرانه خاصی را برای برخی از استیبل‌کوین‌ها که از رفتار ترجیحی نظارتی “گروه ۱ب” برخوردار خواهند شد، در نظر گرفته است.

جالب اینجا است که این تصمیم همزمان با انتشار اوراق مشاوره‌ از سوی مرجع پولی هنگ کنگ درباره صدور مجوز برای صادرکنندگان استیبل‌کوین‌ها صورت گرفته است. به نظر می‌رسد که فشارهای نظارتی بر استیبل‌کوین‌ها در حال افزایش است.

پیشکسوتان صنعت کریپتو از تصمیم BIS انتقاد کرده‌اند. آنها معتقدند که این تصمیم بانک‌ها را به سمت استفاده از استیبل‌کوین‌های دارای مجوز مانند JPMCoin سوق می‌دهد و این موضوع برای استیبل‌کوین‌های بدون مجوز که از مزایای بلاکچین‌های عمومی بهره‌مند هستند، ضربه بزرگی خواهد بود.

در این میان، کایتلین لانگ، مدیرعامل بانک کاستودین، اظهار داشت که احتمالاً ایالات متحده این موضوع را نادیده خواهد گرفت. او گفت:

این شرم‌آور است. BIS در حال پیشبرد آمریکا در زمینه کریپتو بود اما به عقب بازگشت.

النور ترت نیز در توییتی در این باره گزارش داد:

پیشنهاد اولیه قرار بود یو‌اس‌دی کوین و دیگر استیبل‌کوین‌ها را در آن گروه قرار دهد، اما تصمیم نهایی مبنی بر حذف همه استیبل‌کوین‌های صادرشده روی بلاکچین‌های بدون مجوز است!

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا