اخبار روز سینما جهان

تاریخ‌سازی «شوگان» با نامزدی برای ۲۵ جایزه «اِمی»

سریال درام تاریخی «شوگان» این هفته با نامزدی 25 جایزه امی که هر ساله به بهترین آثار تلویزیونی آمریکا اهدا می شود، تاریخ ساز شد. این سریال پس از سریال کره ای Squid Game (2022) نتفلیکس، دومین سریال غیرانگلیسی زبان است که در بسیاری از رشته ها نامزد شده است.

چندین ستاره شوگون نامزد جایزه امی شدند، از جمله هیرویوکی سانادا برای بازیگر نقش اول در سریال درام، آنا ساوای برای بازیگر نقش اول زن و تادانوبو آسانو و تاکهیرو هیرا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال درام.

شوگان در مجموع 25 نامزدی کسب کرد که بیشترین نامزدی را در بین هر سریالی در سال جاری به دست آورد و به FX، شرکت سازنده خود، در مجموع 93 نامزدی کمک کرد.

شوگان بر اساس داستان تاریخی کلاسیک نویسنده بریتانیایی جیمز کلاول (1975) ساخته شده است. داستان سریال در سال 1600 و در پایان حدود دو قرن جنگ داخلی آغاز می شود. جان بلکثورن، ملوان انگلیسی که کشتی‌اش در سواحل ژاپن غرق می‌شود، باید برای زنده ماندن در یک محیط سیاسی به شدت خصمانه مبارزه کند.

سانادا، بازیگر و خواننده مشهور ژاپنی، در این سریال در نقش لرد توراناگا، شخصیتی خیالی بر اساس آیه یاسو توکوگاوا، که اولین شوگون توکوگاوا شد، بازی می کند. توراناگا در فضای سیاسی پرآشوب اوایل قرن هفدهم باید با رقبای خود مبارزه کند و در این بین از کمک یک ملوان انگلیسی بهره می برد.

شوگان آنقدر محبوب شد که همزمان با پخش آن از تلویزیون، زمزمه های فصل دوم به گوش می رسید. چند ماه پیش سانادا برای بازی در فصل دوم این سریال قرارداد بست. اگرچه جزئیات این معامله هنوز نهایی نشده است، اما گفته می شود که این معامله گامی بزرگ برای ادامه سریال تحسین شده است.

برخی حدس می زنند که بازگشت سریع سانادا ممکن است به این دلیل بوده باشد که تهیه کنندگان سریال بتوانند آن را به عنوان “درام یا مینی سریال در حال انجام” نامزد جایزه امی کنند. جوایز امی در تاریخ 15 سپتامبر برگزار می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا