اخبار ارز دیجیتال

خالق اتریوم درباره نامزدهای انتخاباتی هشدار داد!

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، نگرانی‌های خود را در مورد استراتژی‌های سیاسی جامعه کریپتو ابراز کرده است. وی اعتقاد دارد که حمایت از نامزدهای انتخاباتی صرفاً بر اساس موضع آنها در مورد حوزه ارز دیجیتال کافی نیست.

به گزارش رمز ارز نیوز، بوترین معتقد است که حمایت از یک نامزد باید بر اساس همسویی او با ارزش‌های اساسی نظیر تمرکززدایی، حریم خصوصی و آزادی فناوری باشد. در صورتی که تنها به موضع نامزد در مورد حوزه کریپتو توجه شود، این امکان وجود دارد که ارزش‌های یادشده به خطر بیفتند.

بوترین از مثال روسیه استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه می‌توان سیاست‌های طرفدار حوزه کریپتو را به‌ طور انتخابی به نفع دولت و در عین حال با محدود کردن آزادی‌های فردی اعمال کرد.

بنابراین، او جامعه را ترغیب نمود که هوشیار باشند و از همسویی با سیاستمدارانی که ممکن است از سیاست حمایت از ارزهای دیجیتال برای برنامه‌های مستبدانه‌تر استفاده نمایند، اجتناب کنند.

اظهار نظر بوترین باعث ایجاد یک بحث جنجالی در جامعه کریپتو شده است. کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل پلتفرم تحلیلی کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، عملی بودن رویکرد بوترین را زیر سؤال برد.

جو استدلال می‌کند که واقعیت سیاسی اغلب حمایت از نامزدهای طرفدار رمزارز را به امری غیرقابل اجتناب تبدیل می‌کند.

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، مدیر ارشد حقوقی واریانت فاند (Variant Fund)، برخی از نگرانی‌های بوترین را تکرار کرد. با این حال، او بر اهمیت انتخاب نامزدهای طرفدار رمزارز برای اطمینان از نتایج مطلوب تأکید کرد.

او همچنین عنوان کرد که در حالی که ایدئال‌گرایی اهمیت زیادی دارد، عمل‌گرایی سیاسی برای دستیابی به نتایج ملموس ضروری است.

نظر بوترین از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در طیف مقابل، بسیاری از رهبران حوزه کریپتو حمایت خود را از نامزدهای طرفدار ارز دیجیتال ابراز کرده‌اند.

به عنوان مثال، در اوایل ماه می، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی دیگر از بنیانگذاران اتریوم و بنیانگذار کاردانو (ADA)، علناً از جامعه خواست تا در انتخابات نوامبر آینده به فردی که حامی ارزهای دیجیتال است رأی دهند.

در همین راستا، صندوقی نیز جهت حمایت از نامزدهای حامی کریپتو در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس توسط برخی از چهره‌های شناخته‌شده و شرکت‌های معتبر ارز دیجیتال راه‌اندازی شده است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا