اخبار روز

در مورد عزل شهردار تهران هم مشمول قانون هستیم

رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتشار اخبار سیاسی مبنی بر برکناری زاکانی از شهرداری تهران گفت: ما تابع قانون هستیم و آنچه قانون می گوید انجام می دهیم و چیز دیگری نداریم.

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: در جلسه امروز ابتدا گزارشی از بازدید آقای امانی ارائه شد. عضو شورای شهر تهران یکی از محلات منطقه 11 ارائه و سپس رسیدگی فوری به ساخت قبرهای جدید در تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار می گیرد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: امروز فقط یک فوریت این لایحه در دستور کار اعضا قرار می گیرد و در صورت تصویب در جلسه عمومی به کمیسیون ها ارسال می شود نهایی شدن اقلام جدید اسامی مناطق که پس از تملک این مناطق اعلام خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته تمرکز شورای شهر بر ساخت مقبره در چهار گوشه شهر تهران است و این موضوع می تواند تردد خانواده ها را تسهیل کند.

وی ادامه داد: اصلاح دستوری در خصوص مجوزهای حفاری یکی از دستور کار جلسات امروز شورا خواهد بود و انشالله در آینده در جلسه بعدی شورای شهر تهران، معاون فنی عمرانی شهرداری کلانشهر تهران گزارشی از پروژه های در دست اجرا به شهرداری ارائه خواهد کرد. شورای شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز گزارشی از وضعیت فعلی واگن سازی چینی به شورا ارائه می کند.

چمران در خصوص کرایه تاکسی های برقی گفت: شورای شهر تهران در این خصوص مصوبه ای داشته است. با توجه به اینکه این تاکسی ها تاکسی های گرانی محسوب می شوند، شورا تصمیم گرفته است که تا 80 درصد کرایه های خود را نسبت به تاکسی های برقی دریافت کنند، البته سازمان تاکسیرانی پیشنهاد کرده است که این تعرفه ها بیش از این افزایش پیدا نکند باید 50 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه دولت موظف است بخشی از هزینه خرید تاکسی های برقی را به رانندگان تاکسی پرداخت کند، گفت: وزارت نفت باید مبلغ 400 میلیون تومان را به صورت وام به رانندگان تاکسی پیش پرداخت کند البته این موضوع را نیز بررسی کرده و اعلام کرده‌ایم منتظر می‌مانیم تا ببینیم با قرار دادن تاکسی‌های برقی در بخش بنزین تا چه حد می‌توان برای تامین مالی این تسهیلات صرفه‌جویی کرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود و وزارت نفت این تسهیلات را تامین مالی کند. زیرا خرید تاکسی برقی با توجه به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومانی بسیار سخت است و بسیاری از رانندگان تاکسی در جلسات و مکتوب این موضوع را به ما گفته اند.

وی درباره توافق چین و اجرایی شدن آن با دولت چهاردهم نیز گفت: در این زمینه شهردار تهران با رئیس جمهور منتخب گفت وگو کرد و باید منتظر شروع کار دولت بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طی هفته گذشته برخی از اخبار و رسانه ها به طور خاص بر عزل آقای زاکانی از شهرداری تهران تمرکز کرده اند و آیا شورا در این موارد قصد دارد آقای زاکانی را به عزل یا ابقا منصوب کند. وی گفت: ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون می گوید باید آن را اجرا کنیم و هیچ قانون اضافی نداریم.

وی با بیان اینکه منطقه 19 منطقه خاصی است و زمین وقفی را بدون مجوز می فروشند، گفت: عده ای این شغل و این کار ساختمان و فروش را دارند و شرایط نامعقولی وجود دارد که آنها را مجبور به مقاومت در برابر این امر می کند تا روند می تواند انجام شود. جامعه باید نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام قاطعانه داشته باشد و در هنگام ساخت آن را تخریب کند. پیشنهاد می شود با توجه به ساخت و ساز، آب، برق و گاز تامین شود. درست است اما باید در محدوده مجوز و طبق قانون انجام شود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا