سریال «قطب شمال» به کارگردانی امین محمودی، یکتا دوشنبه 1 مرداد پایان می یابد؛ سریالی که در زمان انتشار اغلب بینندگان آن را با سریال ترکی ایزل مقایسه می کردند و داستان هایشان را کنار هم می گذاشتند. حالا کارگردان سریال به صراحت اعلام کرده است که نه او و نه نویسنده اثر «ایزل» را قبل از ساخت این سریال ندیده بودند.

به گزارش بازتاب آنلاین، امین محمودی یکتا کارگردان سریال «قطب شمال» به بهانه پایان این سریال گفت وگویی تفصیلی با فیلموشات انجام داد و در آن به سوالاتی درباره شباهت این سریال با «ایزل» پاسخ داد. .

محمودی یکتا هرگونه اقتباسی از «ایزل» را رد کرد و توضیح داد: راستش را بخواهید نه من و نه حامد افضلی سریال «ایزل» را ندیده‌ایم، در واقع بعد از مواجهه با نظرات مردم، چند قسمت از این سریال را تماشا کردیم و بعد متوجه شدیم. که این سریال نیز اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو است.

فرزاد فرزین در نمایی از سریال قطب شمال

وی شباهت این دو اثر را طبیعی دانست و گفت: بدیهی است که چندین اثر معروف از این رمان ساخته شده است و چه اقتباس از این رمان آزاد باشد و چه وفادار، طبیعتاً این آثار شبیه هم خواهند بود زیرا داستان بر اساس آن پیش می رود. به رمان.» بنابراین شباهت های این دو داستان برای ما عجیب به نظر می رسد. نبود. من شباهت برخی افراد را درک نمی کنم و نمی دانم اقتباس ما از این رمان چه اشکالی دارد. این قطعا یک رمان فوق العاده است که توسط بسیاری از کشورها و مردم اقتباس شده است.

کارگردان «قطب شمال» درباره تفاوت های این سریال با ایزل توضیح داده است: پیام من به کسانی که معتقدند «قطب شمال» را از «ایزل» ساختیم این است که از قسمت های دوم و سوم «قطب شمال» وجود دارد. چیزی که نمی توانستند پیش بینی کنند و به شهادت خودشان این افراد به عنوان شخصیت هایی که در سریال جزیره وجود ندارند وارد داستان ما شدند هیچ کس نمی تواند پایان داستان ما را حتی بر اساس داستان پیش بینی کند، زیرا اساساً از نیمه دوم داستان که یک اقتباس آزاد است شروع می شود مسیر متفاوت است و مخاطبان «ایزل» نمی توانند داستان ما را پیش بینی کنند وجه اشتراک ما با سریال «جزیره» این است که رمان را از زبان کلاسیک مدرن کرده ایم. فرهنگ کشور خودش

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما