سبک زندگی

ریشه بزرگترین عروسی سال 2024 به محمدرضا پهلوی رسید

بهترین: اخیراً در هر شبکه اجتماعی احتمالاً عکس های عروسی پسر موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا را می بینید. جشن عروسی باشکوه پسر ثروتمندترین مرد آسیا در شهر بمبئی هند آغاز شد. این مراسم با حضور ستارگان موسیقی و سینما و افراد سرشناس از سراسر جهان همراه بود، اما اهالی شهر از ازدحام در خیابان ها گله مند هستند. یک گروه نیز نیاز به چنین نمایش بزرگی از ثروت را زیر سوال بردند.

اما این عروسی آنقدر مورد توجه قرار گرفته که حالا برخی کاربران آن را با جشن بزرگ محمدرضا پهلوی در تخت جمشید مقایسه می کنند. در این مهمانی که با نام رسمی جشن 2500 ساله برگزار شد، سران تقریبا هفتاد کشور جهان حضور داشتند.

عروسی پر زرق و برق در برابر فقر افسارگسیخته

هزینه های بالای برگزاری این جشن های مجلل یکی یکی از مهم ترین انتقادها بوده است. مخالفان این جشن ها معتقدند که با وجود فقر و مشکلات اقتصادی و معیشتی در ایران، نیازی به صرف این همه هزینه برای جشن نبود. حتی برخی از تحلیلگران معتقدند که این جشن ها به جریان هایی علیه حکومت پهلوی دامن زد. یکی یکی از عوامل مهم انقلاب اسلامی و سقوط شاه شد. در این میان حامیان برگزاری این جشن ها را فرصتی برای نشان دادن فرهنگ و تمدن این کشور به جهانیان دانستند.

مبدأ بزرگترین عروسی سال 2024 به محمدرضا پهلوی رسید

در هند نیز چنین نظری وجود دارد. خوب، ثروت آنطور که باید توزیع نمی شود و فقر بیداد می کند و منجر به چیزی می شود که نمی توان آن را پنهان کرد، توجه جهان به هند است و کاربران نیز به این موضوع پرداختند. به نظر می رسد نوعی تغییر نام تجاری در حال وقوع است. برای کشوری در حال توسعه که تلاش می کند خود را از دنیای بالیوود یا تصاویر آلوده ای که در گوشه های نه چندان جذاب خیابان ها پخش می شوند جدا کند، این نوع ارائه به جهان می تواند یک گنج تلقی شود.

برای مثال کاربری به نام مینا نوشته است: بچه ها این عروسی مال پسر شاه هنده؟ فکر کردم یکی آنها یکی از ثروتمندترین افراد هند هستند!

یکی وجه دیگر این موضوع ماجرای کیک مراسم پهلوی بود که ظاهراً از فرانسه آمده بود و مخالفان پهلوی هم از عدم نیاز به تزیینات انتقاد کردند و طرفداران به فکر جنبه تبلیغاتی افتادند. . غلامحسین ساعدی، از روشنفکران مخالف رژیم پهلوی که فیلمنامه دو اثر تاریخی «گاو» و «آرامش در حضور دیگران» را نوشته بود، معتقد بود. نیازی به جشن گرفتن هر روز در این کشور نیست.. اما آیا این دیدگاه برای نقد یک نظام سیاسی صحیح و کافی است؟

حواشی مراسم

دو سال از نامزدی این زوج می گذرد و پس از چندین اتفاق، جشن باشکوه بمبئی آخرین جشن این زوج بود.

مبدأ بزرگترین عروسی سال 2024 به محمدرضا پهلوی رسید

نکته دیگری که به آن توجه می شود تعداد مهمانان و سابقه این افراد است. حضور حدود 2000 مهمان اصلی، از تونی بلر و بوریس جانسون گرفته تا جان سینا و خواهران کارداشیان و حتی دختر ترامپ، افراد مشهور هندی مانند آلیا بات، شاهرخ خان و آمیتاب باچان از شرکت کنندگان ویژه این جشنواره بزرگ بودند.

مبدأ بزرگترین عروسی سال 2024 به محمدرضا پهلوی رسید

مبدأ بزرگترین عروسی سال 2024 به محمدرضا پهلوی رسید

البته خانواده آمبانی برای 51 نفر شام هم پذیرایی کردند. ظاهرا این خانواده شادی را با مردم عادی تقسیم می کنند و شاید بهترین قسمت این داستان همین باشد. این خانواده که هندو هستند در این سه روز مراسم مختلف مذهبی و غیر مذهبی از جمله حنابندان برگزار کردند. تاریخ برگزاری مراسم را «پوجاری» یا فرد مذهبی خانواده تعیین می کند.

مبدأ بزرگترین عروسی سال 2024 به محمدرضا پهلوی رسید

از دیگر نکات جالب این مراسم، حضور همزمان سه خان مشهور هندی پس از ده سال است. این سه نفر که به طور غیرمنتظره برای اولین و آخرین بار در برنامه اپکی عدالت در مقابل چشمان مردم حاضر شدند، حالا با قدرت و نفوذ خانواده امبانی دوباره روی صحنه آمدند و ساعت ها در کنار هم به اجرای برنامه پرداختند.

واکنش کاربران چیست؟

کاربری به نام آنا نوشت: دوران این سبک مهمانی فرا رسیده است. بنابراین این استثمارگران با فقر گسترده در هند و میلیون ها بی خانمان اینگونه خرج می کنند. مردم هند نیز از این موضوع خوشحال نیستند، اما شهامت و قدرت اعتراض را ندارند.

حمید نظر متفکرانه ای در مورد ثروت دارد: می بینید چقدر در عکس هایشان از ته دل می خندند؟ پول همیشه خوشبختی می آورد.

ریحانه: میخواستم بگم بعد از عروسی این دو نفر یک هفته خیلی خوش گذشت!

و فدریکو: ثروت هندی ها مرا به یاد ثروت برخی از مردم می اندازد. شما می دانید منظورم چیست؟ هیچ مقدار پولی این هویت را تغییر نخواهد داد.

منبع:برترینها

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا