اخبار روز

ثبت نام مرحله دوم وام بازنشستگی از این تاریخ با شرایط جدید

وام برای بازنشستگان | اداره رفاه اجتماعی یکی یکی از تسهیلاتی که به مستمری بگیران می پردازد، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است که به گفته احمد اسفندیاری; نماینده فرهنگی و اجتماعی سازمان بیمه اجتماعی. این سازمان طی سال های اخیر براساس برنامه ریزی مدون اقدام به توزیع وام قرض الحسنه بین مستمری بگیران خود کرده است.

مسئول فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه ثبت نام برای دریافت وام مذکور گفت: مستمری بگیران در استان ها و شهرستان های مختلف می توانند با مراجعه به سایت کانون مستمری بگیران نسبت به دریافت وام 30 میلیون تومانی اقدام کنند.

قرار است وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی پس از 14 مردادماه به حساب بازنشستگان واریز شود. ثبت این وام از طریق مراکز بازنشستگی و یا دفاتر عابر بانک دولتی انجام می شود و نیازی به پیگیری نیست. در صورت تایید درخواست، وضعیت سازمان تامین اجتماعی از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

با توجه به محدود بودن سهمیه نسبت به تعداد مستمری بگیران و تعداد متقاضیان، پیشنهادات ویژه به قید قرعه در سایت تامین اجتماعی انجام می شود.

شرایط ثبت نام وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی به شرح زیر است:

با 20 سال سابقه بیمه و بیشتر

50 تا 78 سال

بدون تعلیق حساب

داشتن تلفن همراه به نام متقاضی

فاقد سابقه چک برگشتی

عدم وجود بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت ضمانت وام متقاضی یا سایرین)

در سه سال گذشته از امکانات مشابهی استفاده نشده است

باید 100 هزار تومان موجودی در حساب بانکی وجود داشته باشد

همچنین ثبت نام مرحله دوم وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران پس از واریز مرحله اول در مردادماه انجام می شود.

وام بازنشستگان افزایش یافته است

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران درباره افزایش وام بازنشستگی در سال 1403 توضیح داد.

علی دهقانکیا رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران در خصوص وام مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: در سال 1402 میزان وام بازنشستگان از 12 میلیون تومان در سال 1401 به 20 میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: وام مذکور با کارمزد 4 درصد و بدون بهره به مستمری بگیران پرداخت می شود.

دهقانکیا در خصوص نحوه ثبت نام و اخذ وام مستمری بگیران گفت: مستمری بگیران می توانند با مراجعه به سایت کانون های بازنشستگی هر استان، ثبت نام و سپس نسبت به دریافت وام تعیین شده اقدام کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در رابطه با افزایش وام بازنشستگی در سال 1403 گفت: این موضوع در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شده و احتمال افزایش وام بازنشستگی وجود دارد.

وی در خصوص میزان افزایش اعتبار گفت: پیش بینی می شود اعتبار مستمری بگیران تامین اجتماعی از 20 میلیون به 30 میلیون افزایش یابد.

صندوق بازنشستگی کشور به عنوان صندوق بیمه دوم، خدمات گسترده ای را در بخش های مختلف ارائه می کند. منابع مالی این صندوق برای مشمولان شامل وام ازدواج، وام ضروری و حمایت از پایان نامه های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آنها (همپاد) و خدمات اجتماعی و تفریحی است.

وام برای بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان شهریور 1402 نشان دهنده وجود یک میلیون و 641 هزار و 340 نفر از جامعه مستمری بگیران و حقوق بگیران تحت پوشش این صندوق است که از این تعداد یک میلیون و 327 هزار و 975 نفر بازنشسته، 13 هزار و 225 نفر از کارافتاده، 61 هزار و 991 نفر کارمند فوت شده و 238 نفر هستند. هزار و 149 نفر مستمری بگیران فوت شده هستند.

کسورپرداز در حال حاضر 14 وزارتخانه مانند آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، اقتصاد و دارایی، زمین، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار دارد. فرهنگ و رهبری اسلامی، سیاست خارجی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، نیروها و نهادهایی مانند قوه قضائیه، نهاد ریاست جمهوری، شورای اسلامی و سایر نهادها از صندوق بازنشستگی کشوری دریافت و تحت پوشش قرار می گیرند.

یکی یکی از خدمات صندوق بازنشستگی، تسهیلات ملی است که شامل وام ازدواج، وام ضروری و حمایت از فارغ التحصیلی بازنشستگان و فرزندان آنها (همپاد) می شود.

به منظور ارائه خدمات حمایتی به مستمری بگیران این صندوق با هماهنگی بانک ایران صادرات، صندوق بازنشستگی کشوری، از تاریخ آخرین مرحله ثبت نام قبلی (1400/5/20) مستمری بگیران و همسرانی که فرزندان آنها پس از در صورتی که تاریخ ازدواج از تاریخ (1397/01/01) باشد، متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی به آدرس www.sabasrm.ir و www.cspf.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

پرداخت وام بازنشستگان به مبلغ 35 میلیون تومان به فرزندان مستمری بگیران

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: دو هزار یارانه ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ 35 میلیون تومان با همکاری بانک صادرات ایران پرداخت شد.

تسهیلات ازدواج فرزندان مستمری بگیران و سربازان وظیفه کشوری به مبلغ 2000 و 35 میلیون تومان با کارمزد سالانه 4 درصد و اقساط 36 ماهه به حساب مستمری بگیران واجد شرایط واریز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت ششمین قسط وام ضروری 30 میلیون تومانی 32 هزار مستمری بگیر کشوری واجد شرایط خبر داد و گفت: این تسهیلات بالغ بر 30 میلیون تومان با 36 «اقساط ماهانه» است. ماهانه مستمری بگیران واجد شرایط شرایط در قالب یک برنامه زمان بندی ذخیره می شود.

به گفته جعفر امیرآبادی زاده، این وام ضروری بازنشستگان کشوری است یکی این یکی از مزایای رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که به منظور بهبود معیشت مستمری بگیران، 30 میلیون تومان در اقساط 36 ماهه با نرخ سود 4 درصد به حساب‌ها واریز می‌شود. کسانی که مستحق آن هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا