اخبار روز سینما

وزیر ارشاد: ​​حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار شده است







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین؛ وزیر مشاور تاکید کرد: ما خود را موظف به دفاع از حقوق هنرمندان می دانیم. حتی در جاهایی که هنرمندان اشتباه کرده اند، شخصاً در وزارت فرهنگ وظیفه من بود که از آنها حمایت کنم. حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوعه خوشحالیم که در این مدت توانستیم با گفتگو با هنرمندان و مراکز خارج از وزارت فرهنگ، بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در گفتگو با جماران درباره اقدامات نیمه تمام در حوزه فرهنگ و ارشاد در این دولت گفت: با حادثه شهادت رئیس جمهور عزیزمان، دولت ما بیش از یک سال تقریباً تمام شده بود، اما اکنون به پایان می رسد. کار و برنامه های دولت برای یک دوره چهار ساله تعیین شد و قرار بود بعد از چهار سال تکمیل شود. با این حال، برنامه ها بدون وقفه در حال انجام است. چندین پروژه ساختمانی و زیربنایی بسیار خوب در دست اجراست. از جمله پروژه مجتمع فرهنگی هنری یزد اسفند ماه آماده بود. باید با آقای رئیس جمهور افتتاح شود. این مجموعه زیباترین مجموعه فرهنگی و هنری تاریخ کشور است.

وی با بیان اینکه 40 کتابخانه به بهره برداری رسید و طی روزهای آینده به تدریج راه اندازی می شود، تصریح کرد: با توجه به گرمای اخیر و تعطیلی مراکز استان ها، مقرر شد تا محوطه عمومی آنها در مقابل تاسوعا و عاشورا افتتاح شود .

وزیر فرهنگ و رهبری ادامه داد: علاوه بر این پرونده های حقوقی متعددی در حال پیگیری است. مصوبات خوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در شوراهای حاکمیتی و اقماری شورای عالی رو به پایان است. از این میان «سند سینمایی» و «سند هنرهای تجسمی» برای تصویب در شورای هنری تهیه شد. سند ملی تئاتر و هنرهای نمایشی به تصویب شورای هنری رسید و برای تصویب نهایی به شورای عالی ارسال شد. این یک رویداد مهم است یکی یکی از دستاوردهای تصویب این سند، تأسیس «بنیاد ملی تئاتر ایران» خواهد بود.

اسماعیلی در خصوص اقدامات دولت برای حمایت از هنرمندان ممنوع الکار گفت: ما خودمان را موظف می دانستیم حتی در جایی که هنرمندان اشتباه کرده اند، شخصا در وزارت فرهنگ از آنها حمایت کنم. حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوعه خوشحالیم که در این مدت توانستیم با گفتگو با هنرمندان و مراکز خارج از وزارت فرهنگ، بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی درباره مسئولیتی که بعد از وزارت ارشاد به عهده خواهد داشت نیز گفت: من معلم دانشگاه تهران هستم و در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به کار خود ادامه خواهم داد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا