اخبار روز

موسوی خبر خوشی را برای بازنشستگان اعلام کرد


میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: این سازمان بیش از 47 میلیون نفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی تحت پوشش دارد. یکی یکی از موثرترین سازمان ها در زمینه خدمات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم هماهنگی و نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری ها از سال 92 تا پایان دهه 1400 حدود 106 میلیارد تومبه تنها برای بانک رفاه ایجاد شد، گفت: امروز بحران های شدیدی را پشت سر گذاشته ایم تا شکست های صندوق را جبران کنیم و نیازی به وام گرفتن برای چیزهای روزمره نداریم. وام گرفتن برای نیازهای روزمره و نه برای سرمایه گذاری برخلاف هدف ما برای ساختن آینده است.

مدیر کل صندوق تامین اجتماعی در خصوص تسویه بدهی های قبلی با صندوق تامین اجتماعی گفت: علاوه بر اینکه صندوق درخواست هایی از مناطق تجاری داشت. یکی از جمله بزرگترین بدهی ها به سازمان، بدهی های دولت ها بود که البته در دولت سیزدهم 260 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به این سازمان پرداخت شد.

وی افزود: بحث ارزش پول قابل طرح است که با بررسی های دقیق مشخص شد در این دولت 65 درصد از بدهی های همان سال پرداخت شده است که بیش از 3 برابر است.

موسوی گفت 65 هزار میلیارد تومب پرداختی داشتیم که معوق است فروردین حقوق بازنشستگان پرداخت شد، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت که همواره مورد مطالبه بازنشستگان بود، بحث پرداخت بدهی دولت به صندوق بود. همیشه دولت ها یکی جزو بدهکاران کلان صندوق تامین اجتماعی به حساب می آمدند. علاوه بر این بیش از 90 میلیارد تومان از حوزه کسب و کار نیاز داریم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا