دانستنی ها

چیزهایی که درباره نودل نمی دانید: آیا این فست فود را بخوریم یا نه؟

رشته فرنگی یکی یکی از غذاهای پرطرفدار در جهان است و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود، بنابراین طبق گزارش انجمن جهانی نودل فوری، بیش از 121 میلیارد وعده نودل در سال 2022 مصرف می شود که حدود 17 درصد است. بیش از 2018. این مقدار برابر با غذای مصرفی مردم ایران در 2 سال است!

به گزارش بهداشت نیوز، رشته فرنگی علاوه بر اینکه به تنهایی یک وعده غذایی کامل است را می توان با بسیاری از غذاها مانند سبزیجات، گوشت، مرغ و تخم مرغ نیز ترکیب کرد. امروزه غذاها به بخشی جدایی ناپذیر از سبد مصرفی مردم تبدیل شده اند. کشورهای مختلف.

این موضوع از ویژگی های رشته فرنگی مانند سریع، مقوی، سالم و لذیذ نشات گرفت و آن را در دل مردم ایران محبوب کرد. مانند هر ماده غذایی جدیدی که وارد فرهنگ کشورمان می شود، ترس از سالم بودن یا نبودن آن برای مردم مایه نگرانی شده است و در این گزارش قصد داریم به فواید و مضرات این غذاها بپردازیم.

بدون مواد نگهدارنده مردم عادی فکر می کنند غذایی که در یخچال نگهداری نمی شود ماندگاری بالایی دارد و فست فود با زمان آماده سازی کوتاه باید حاوی مواد نگهدارنده باشد، اما رشته فرنگی این را ندارد. جالب است بدانید که به لطف دمای پخت بالا و بسته بندی 3 لایه آلومینیومی مخصوص، نودل می تواند برای مدت طولانی بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده سالم بماند.

این محصول که فقط ترکیبی از آرد سبوس گندم و آب است به دلیل بسته بندی مخصوص که تمام اکسیژن موجود در بسته را از بین می برد و ساختار آلومینیومی 3 لایه آن نیازی به مواد نگهدارنده ندارد، پس نگران نباشید. هر گونه آلودگی از افزودن مواد افزودنی یا نگهدارنده خودداری کنید.

این محصول از محصولات کشاورزی بدون هیچ گونه افزودنی مصنوعی تولید می شود. تمام رشته های تولید شده در ایران از دو قسمت کیک رشته و ادویه تشکیل شده است. کیک رشته یا نودل خمیری است که از آرد سبوس دار درست مانند نان تهیه می شود که در طی فرآیند پخت در دمای بالا رطوبت خود را از دست می دهد و در بسته بندی مخصوص قرار می گیرد و از ورود رطوبت و ایجاد آلودگی جلوگیری می کند.

بسته بندی کوچک ادویه که به صورت جداگانه به همراه این طناب فروخته می شود از ترکیبی از سبزیجات خشک، ادویه جات، عصاره مرغ یا گوشت و مقداری نمک بسته به ذائقه تشکیل شده است. علاوه بر این در بسته بندی های ادویه از نوع خاصی از مخمر استفاده می شود که این نوع مخمر فواید زیادی مانند بهبود سیستم گوارشی بدن، تامین پروتئین تغذیه ای و تامین ویتامین (B) دارد.

موتور شتاب دهنده متابولیسم

اگر شما جزو کسانی هستید که قصد دارید با خوردن رشته، متابولیسم بدن خود را افزایش دهید یکی بگذارید انتخاب شما باشد. یک غذای سریع و راحت که توانایی بدن را برای تبدیل غذا به انرژی افزایش می دهد و در نتیجه می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند. این باعث می شود رشته فرنگی انتخابی جذاب برای ورزشکاران باشد.

کربوهیدرات های موجود در نودل فقط کربوهیدرات های پیچیده هستند که برای سلامت بدن ارزش بسیار بالایی دارند. برخلاف کربوهیدرات های ساده، کربوهیدرات های پیچیده فرآیند جذب طولانی تری دارند و می توانند انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت طولانی تری تامین کنند.

پک انرژی روزانه یکی از ویژگی های این غذا که باعث محبوبیت آن در شرق آسیا شده است، کربوهیدرات بودن آن است. اگر این کربوهیدرات در اوایل روز مصرف شود، انرژی لازم برای روز را در اختیار شما قرار می دهد. سال هاست که این باعث شده است که رشته فرنگی به غذایی تبدیل شود که می توان آن را در همه وعده های غذایی حتی برای صبحانه مصرف کرد.

دوستی با دستگاه گوارش

نودل حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. نتیجه وجود این فیبر بالا کمک به کنترل مشکلاتی مانند یبوست و از بین بردن سایر بیماری های گوارشی مانند سنگینی معده یا حتی جلوگیری از بروز برخی مشکلات معده مانند سوزش سر دل و ضعف شکمی است.

نودل بخوریم یا نه؟

به طور کلی رشته فرنگی تفاوت چندانی با سایر محصولات آرد گندم مانند نان یا ماکارونی ندارد و می توانید آن را محصولی جدید و متفاوت از آرد گندم بدانید. همانطور که می دانید سالم ترین غذاها مانند سبزیجات، گوشت و برنج باید به طور متعادل مصرف شوند و زیاده روی در هر یک از اینها می تواند به سلامت بدن آسیب برساند. بنابراین می توانید به راحتی رشته فرنگی را به سبد غذایی خود اضافه کنید و از این غذای خوشمزه جدید لذت ببرید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا