اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو غیر از ایالات متحده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)

اعضای غیرآمریکایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با افزایش تنش پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، هزینه های دفاعی خود را افزایش دادند. اینفوگرافی زیر درصد تغییر سالانه هزینه های دفاعی در بین اعضای ناتو (به استثنای ایالات متحده) را از سال ۲۰۱۲ به صورت واقعی به تصویر می کشد.

افزایش هزینه های دفاعی اعضای غیرآمریکایی ناتو

به گزارش روزیاتو، اعضای ناتو هزینه‌های دفاعی خود را در دو سال گذشته، احتمالاً به دلیل درگیری های جاری در اوکراین و اخیراً در اسرائیل، به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

۲۳ عضو از ۳۲ عضو ناتو در حال حاضر حداقل سطح هزینه دفاعی سالانه که ۲٪ از تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو این پیمان است را تقبل می کنند. این میزان نسبت به ۱۰ کشور عضو در سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو غیر از ایالات متحده از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ + اینفوگرافی

اکثر این هزینه ها برای تامین مالی نیروها خواهد بود. همچنین شامل پرداخت حقوق بازنشستگی، هزینه های عملیات های حفظ صلح و اقدامات بشردوستانه و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه (R&D) می شود.

علیرغم رشد هزینه‌های اعضای غیرآمریکایی، آمریکا همچنان مهم‌ترین کمک کننده به بودجه ناتو است. در سال ۲۰۲۳، ایالات متحده ۸۶۰ میلیارد دلار توسط کشورهای عضو در سازمان خرج شده است که ۶۸ درصد از کل هزینه ها را تشکیل می دهد. این میزان بیش از ۱۰ برابر بیشتر از کشور دوم یعنی آلمان است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا