اخبار روز

آیا ترور ترامپ باعث تغییر قیمت دلار در ایران شد؟


به گزارش مانیبان، با آغاز فعالیت در بازار آزاد ارز تهران، نرخ هر دلار آمریکا که روز گذشته به 57 هزار تومان کاهش یافته بود، تحت تاثیر اخبار ترور نافرجام ترامپ و ریسک های سیاسی و بین المللی قرار گرفت. ، و اندکی افزایش یافت. . بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک، قیمت هر دلار آمریکا در بازار ارز تهران بین 58 تا 58 هزار و 100 تومان و یورو بین 63 هزار و 100 تا 63 هزار و 200 تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته افزایش نسبی دارد خبری از خریدار در بازار نیست ارز وجود ندارد و بسیاری هنوز فروشنده هستند.

افزایش نسبی قیمت دلار در شرایطی رخ می دهد که برخی معامله گران انتظار افزایش قیمت را داشتند اما بازار ارز همچنان تحت تاثیر ریاست جمهوری مسعود است. پزشکیان در دولت چهاردهم است. فضایی که خبر از کاهش انتظارات تورمی و خروج هیجانی خرید از کف بازار ارز می دهد. روندی که با خروج دلار از محدوده بالای 60 هزار تومان آغاز شد و به کانال 57 هزار تومان رسید.

نرخ چهار دلار دیگر چیست؟

بررسی ها نشان می دهد با وجود نرخ دلار آزاد در انتهای کانال 58 هزار تومانی، نرخ دلار آمریکا در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران به 46 هزار و 696 تومان رسید. این در حالی است که نرخ فروش حواله دلار آمریکا 43 هزار و 601 تومان و میانگین موزون نرخ دلار در سامانه سنای بانک مرکزی نیز 39 هزار و 166 تومان تعیین شده است و نرخ حواله دلاری کالاهای اساسی و ضروری 28 هزار و 500 تومان است.

سکه امامی به بیش از 40 میلیون رسید

افزایش جزئی نرخ دلار در بازار آزاد باعث رشد قیمت انواع ارز در بازار شد. در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش نسبت به ابتدای روز به 40 میلیون و 450 هزار تومان رسیده است. قیمت سکه تمام طرح قدیم هم اکنون 37 میلیون و 100 هزار تومان و هر نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 22 میلیون و 600 هزار و 14 میلیون و 600 هزار تومان ارزش گذاری شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا