اخبار روز سینما

واکنش وزارت ارشاد به ممنوع التصویری باران کوثری

«آیا دو فیلم از بازیگری که تو را ممنوع الخروج کردی در سال گذشته در سینماها اکران نشد؟

به گزارش پی ام آپ، رکنا روح الله سهرابی به نقل از تهیه کننده فیلم سینمایی «رگ های آبی» در خصوص ادعای ممنوع التصویر شدن بازیگر نقش اول این فیلم. باران کوثری اتفاقی که منجر به اکران نشدن فیلم مورد نظر شد، گفت: آیا در سال گذشته دو فیلم از بازیگری که توقیف کرده بودید اکران نشد؟ فیلم سینمایی «گیجگاه» در 21 مهر 1402 اکران شد و به مدت 165 روز روی اکران سینما ماند و طبق گفته تهیه کننده و کارگردان این اثر، بیشترین کمک برای بهتر دیده شدن فیلم صورت گرفت. همچنین هفدهم فیلم سینمایی «امه پشند» با حضور این بازیگر آبان در سال 1402 منتشر شد و به مدت 125 روز روی پرده ماند. این در حالی است که هر دو فیلم با مجوز سازمان سینمایی به صورت آنلاین اکران شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

وی افزود: پروانه نمایش فیلم سینمایی «رگ های آبی» در دولت سیزدهم داده شد. آیا برای اخذ مجوز غربالگری اقدامی انجام داده اید؟ اگر اقدامی انجام دادید، لطفا به من بگویید چه زمانی این اتفاق افتاد و به کدام مدیر هدایت شد؟ چرا شورای صنفی مسئول نمایش فیلم ها از درخواست شما بی اطلاع است؟ من که مسئول امور مربوط به غربالگری هستم یادم نمی آید جناب عالی برای این کار درخواستی کرده باشند!

مدیر کل بازرسی اکران فیلم سازمان سینمایی موضوع محرومیت یک بازیگر یا یکی از عوامل سینما را یک موضوع قضایی، حقوقی و امنیتی ارزیابی کرد و گفت: این مسائل ربطی به سازمان سینمایی و اساسا سازمان ندارد. هیچ مسئولیت یا اختیاری در قبال چنین تصمیماتی ندارد. اگرچه این سازمان در دو سال گذشته تمام ظرفیت خود را برای رفع مشکلات حقوقی سینماگران به کار گرفته است، اما این تلاش ها به معنای مستقل بودن این سازمان در پرونده های قضایی یا امنیتی سازمان های سینمایی نیست و تنها با مراجع ذیصلاح انجام می شود. . هدف ما حل پرونده هایی بود که به مراجع قضایی ارجاع شد و خوشبختانه در بسیاری از موارد موفق بودیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا