اخبار خودرو

معرفی آریل نومد ۲؛ اسباب بازی مخصوص بزرگسالان با قیمت پایه ۵.۱ میلیارد تومان !

معرفی آریل نومد ۲؛ اسباب بازی مخصوص بزرگسالان با قیمت پایه ۵.۱ میلیارد تومان !

شرکت بریتانیایی آریل موتور نسل دوم خودروی نوماد را معرفی کرد. این نسل در مقایسه با نسل اول از نظر قدرت موتور و قابلیت های خارج از جاده بهبود یافته و لذت رانندگی بیشتری را ارائه می دهد. اگرچه تفاوت های بسیار کمی بین هر دو نسل وجود دارد، اما Nomad 2 کاملاً بازطراحی شده است و از نظر فنی بسیار متفاوت از مدل ارائه شده در سال 2015 است.

فقط سه قسمت مشترک

همانطور که شرکت آریل موتور اعلام کرد، تنها 3 قطعه از نسل اول به Nomad 2 منتقل شده است. به غیر از این سه قطعه، بقیه قطعات جدید هستند. در نسل دوم فاصله بین دو محور 48 میلی متر و طول محورها 50 میلی متر افزایش یافته است.

مشخصات فنی آریل نومد 2

بدون شک مهم ترین تغییر Ariel Nomed 2 استفاده از یک موتور جدید برای منبع تغذیه است. شاید بدانید که موتور نسل اول Nomad از هوندا خریداری شده است. اما در نسل دوم آریل با فورد همراه شد و از موتور 2.3 لیتری اکوبوست خود در محصول جذاب خود استفاده کرد. این موتور در اصل متعلق به فورد فوکوس ST است.

پروفایل Ariel Nomad 2
معرفی آریل نومد ۲؛ اسباب بازی مخصوص بزرگسالان با قیمت پایه ۵.۱ میلیارد تومان !

با اصلاحاتی که مهندسان در ECU انجام داده اند، این موتور می تواند 305 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نکته جالب این است که امکان تنظیم میزان خروجی در سه حالت وجود دارد. با این میزان قدرت، Nomad 2 قدرتمندتر از Nomad 1 است، اما همچنان از مدل تولید محدود Nomad R پایین تر است.

موتور نصب شده در قسمت مرکزی شاسی از سیستم ورودی جدید استفاده می کند و توسط رادیاتور بزرگتری خنک می شود. برای محافظت از اینترکولر در برابر گرد و غبار یا ذرات ریز ناشی از حرکت در مسیرهای خارج از جاده، از فیلتر هوای دوتایی در Nomed 2 استفاده شده است. علاوه بر این باید گفت که برای راحتی راننده در سفرهای خارج از جاده، ظرفیت باک با 40 درصد افزایش به 70 لیتر رسیده است. اگر باک پر باشد می توانید تا 885 کیلومتر را بدون سوخت گیری طی کنید.

علاقه مندان می توانند آریل نوماد 2 را با گیربکس 6 سرعته دستی یا گیربکس 6 سرعته ترتیبی سفارش دهند. در این خودروی جذاب، نیرو به کمک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های عقب منتقل می شود.

با تکیه بر این نیروهای محرکه قدرتمند، Nomed 2 از صفر تا 60 مایل در ساعت یا 97 کیلومتر در ساعت را در 3.4 ثانیه طی می کند. در یک خط مستقیم، این باگی جذاب ظرفیت رسیدن به حداکثر سرعت 134 مایل یا 216 کیلومتر در ساعت را دارد.

قیمت آریل نومد 2
معرفی آریل نومد ۲؛ اسباب بازی مخصوص بزرگسالان با قیمت پایه ۵.۱ میلیارد تومان !

شاسی و ترمز قوی تر

آریل موتور تاکید می کند که شاسی ضخیم تر Nomed بین 2 تا 60 درصد مقاومت پیچشی بیشتری دارد. سیستم تعلیق این خودرو به عنوان استاندارد دو جناغی انتخاب شده و تمامی قطعات مربوطه توسط برندهای معروف تولید می شود.

بدیهی است که خودرویی با موتور قدرتمند به ترمزهای قدرتمند نیز نیاز دارد. ترمزهای استفاده شده در Nomad بین 2 تا 40 درصد بزرگتر هستند و راننده می تواند میزان توزیع نیرو را بسته به حالت مورد نظر تنظیم کند. علاوه بر این، عملکرد سیستم های دیگر مانند لانچ کنترل، سیستم کنترل کشش و ترمز ABS نیز قابل تنظیم است. بسته به نیاز می توان از چرخ ها و لاستیک های مختلفی در Nomed 2 استفاده کرد.سایز چرخ های تولید شده برای این خودرو بین 16 تا 18 اینچ متغیر است.

ماشین آریل نوماد 2
معرفی آریل نومد ۲؛ اسباب بازی مخصوص بزرگسالان با قیمت پایه ۵.۱ میلیارد تومان !

سیمون ساندرز، بنیانگذار و مدیرعامل آریل موتور، Nomed 2 را خودرویی مناسب برای مسابقات رالی و استفاده روزمره توصیف می کند. او هدف اصلی از ساخت این کالسکه قدرتمند را نشاندن لبخند رضایت بر لب راننده خارق العاده جرمی کلارکسون عنوان کرد!

قیمت آریل نومد 2

نسل دوم Ariel Nomad را می توان با بیش از 100 آپشن سفارش داد، بنابراین مشتریان می توانند خودروی خود را تا حد زیادی سفارشی کنند. Nomed 2 در کارخانه آریل موتور واقع در سامرست انگلستان تولید می شود. قیمت این اسباب بازی بزرگسال 67992 پوند تعیین شده است. این رقم با نرخ فعلی ارز معادل حدود 5.1 میلیارد تومان است!

قیمت آریل نومد 2
معرفی آریل نومد ۲؛ اسباب بازی مخصوص بزرگسالان با قیمت پایه ۵.۱ میلیارد تومان !

مروری بر تاریخچه آریل موتور

شرکت آریل موتور یک خودروساز بریتانیایی است که در سال 1991 توسط سایمون ساندرز تأسیس شد. این شرکت با تمرکز بر نوآوری و عملکرد، توانسته خودروهایی با وزن سبک و قدرت بالا تولید کند.

آریل موتور در ساخت خودروهای خود از مواد سبک وزن مانند فیبر کربن و آلومینیوم استفاده می کند تا وزن خودروها را به حداقل برساند و عملکرد آنها را به حداکثر برساند. این شرکت تاکنون 4 محصول را معرفی کرده است که عبارتند از Atom، Ace، Nomed و Hypercar.

اتم که اولین خودروی اسکلت دار جهان با مجوز تردد در جاده های عمومی است، در سال 2000 معرفی شد و در نسل های جدید نیز به تولید خود ادامه می دهد. آخرین نسل این خودرو نیز مانند نسل اول نوماد نیروی خود را از موتور هوندا دریافت می کند. آس یک موتور سیکلت اسپرت با موتور 1237 سی سی است که از هوندا خریداری شده است; هایپرکار نیز یک خودروی اسپرت برقی است که در سال 2017 معرفی شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا