اخبار روز سینما جهان

«بلندی‌های بادگیر» دوباره فیلم می‌شود/امرالد فنل کارگردان است

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، امرالد فنل در حال ساخت اقتباس سینمایی خود از «بلندی های بادگیر»، رمان معروف امیلی برونته در سال 1847 است که دو خانواده را در شمال انگلیس به تصویر می کشد.

به گزارش خبرگزاری مهر- کارگردان «سالت برن» با انتشار جمله «همیشه با من باش، هر شکلی بگیر، دیوانه ام کن» از این رمان خبر ساخت آن را اعلام کرد.

در طول سال‌ها، اقتباس‌های متعددی از ارتفاعات بادگیر انجام شده است، از جمله فیلم ویلیام وایلر در سال 1939 با بازی لارنس اولیویه و مرل اوبرون و فیلم رابرت فاوست در سال 1970 با بازی تیموتی دالتون و آنا کالدر مارشال. در سال 1992 پیتر کاسمینسکی فیلمی با بازی رالف فاینس و ژولیت بینوش ساخت. دو فیلم تلویزیونی در سال 2009 با تام هاردی و شارلوت رایلی و در سال 2011 با جیمز هاوسون و کایا اسکودلاریو و دو سریال تلویزیونی در سال‌های 1978 و 1998 بر اساس این رمان ساخته شد.

فنل سال گذشته آخرین فیلم خود را با نام «Saltburn» اکران کرد که با نقدهای مثبتی روبرو شد و در جشنواره ها حضور یافت.

این کارگردان در یادداشتی برای لس آنجلس تایمز تاکید کرده است که همواره شیفته سبک گوتیک بوده است و از نظر او این ژانری است که در آن کمدی و ترس، نفرت و میل، عشق و مرگ برای همیشه در هم تنیده شده اند.

از دیگر آثار رازیانه می توان به کمدی سیاه «زن جوان وعده داده» در سال 2020 که نامزد دریافت 5 جایزه اسکار و برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و «کشتن حوا» که نویسنده و تهیه کننده اجرایی دومین فیلم آن بود. فصل

این کارگردان انگلیسی که بازیگر هم هست با بازی در فیلم های تاریخی مانند «آنا کارنینا» در سال 2012 و «دختر دانمارکی» در سال 2015 شناخته می شود و در سریال «تاج» نقش کامیلا را بازی کرده است.

۲۲۰

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا