اخبار روز

قیمت طلا امروز اعلام شد.


به گزارش مانیبان، قیمت طلا در روز سه شنبه تغییر چندانی نداشت. سرمایه گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو ایالات متحده و داده های اقتصادی برای سرنخ های بیشتر در مورد سیاست نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده هستند.

رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با 0.19 درصد افزایش به 4.6 دلار رسید و به 2433 دلار و 50 سنت رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو قرار است امروز سخنرانی کند و چند تن دیگر از مقامات فدرال رزرو اواخر این هفته در مورد سیاست ها سخنرانی خواهند کرد. داده های خرده فروشی، تولید صنعتی و نرخ بیکاری در این هفته منتشر می شود.

انتشار این اطلاعات ممکن است بر نیاز به کاهش زودهنگام نرخ بهره تاکید کند که به نفع طلا خواهد بود. اگر طلا از مرز 2450 دلار عبور کند، به رکورد جدیدی خواهد رسید.

بازارها 93 درصد شانس دارند که اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر اتفاق بیفتد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان سرمایه زیان آور کاهش می دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می دهد.

برخی تحلیلگران معتقدند که اگر انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا جنگ های تجاری را تشدید کند، زمینه خوبی برای رشد طلا ایجاد می کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا