اخبار روز

اسطوره پرسپولیس بالاخواه بیرانوند شایسته!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، علیرضا بیرانوند این روزها به عقده درهم ریخته پرسپولیس تبدیل شده و همه منتظر تصمیم کمیته برای تعیین تکلیف این پرونده پرحادثه هستند. جایی که البته برخی از پیشکسوتان به دلیل انصراف شماره یک سرخ ها چشم سختی به بازگشت احتمالی او داشتند و شاید با مصاحبه ها و نقطه نظرات خود در فضای مجازی مسیر بازگشت او را دشوارتر کردند.

در گزارش اسپورت سه آمده است: در این میان فرشاد پیوس ممکن است حرف های تازه و متفاوتی بزند. اسطوره گلزن پرسپولیس درباره شرایط فعلی این باشگاه می گوید: سخت ترین قسمت داستان مربوط به قانون سقف قرارداد است. موضوعی که به نظر من همیشه باعث اختلاف و بی قانونی در فوتبال ایران خواهد شد. مثلا فکر می کنید بازیکنی به خاطر احترام به سایر تیم ها پیشنهاد خوب پرسپولیس یا استقلال را رد کند و با مبلغ کمتر به تیم دیگری برود؟ خب معلوم است که این قانون یک جایی لنگ است. نتیجه همان داستان های ابتدای فصل گذشته است. امتیاز و جریمه ها را کسر می کنند و لیگ را متشنج می کنند و در نهایت در موقعیت و قوانین خود شکست می خورند. به نظر شما بازیکنی در این فوتبال 160 میلیون می گیرد؟ خوب اگر شرایط اجرای این قانون وجود ندارد پس چرا چالش ایجاد می شود؟

او ادامه داد: رئال مادرید تیم بزرگی است. همه آن را دوست دارند. اگر بخواهید به فضای مجازی نگاه کنید، این باشگاه چند میلیارد فالوور دارد؟ اما اگر مثلاً بخواهند بازیکنی مثل امباپه را که بارها به این باشگاه ابراز علاقه کرده است، جذب کنند، آیا او را با مبلغ کمتری نسبت به سایر پیشنهادات می آورند؟ امباپه را بهترین بازیکن رئال مادرید می دانند یکی او از پرطرفدارترین باشگاه های جهان می آید و اتفاقاً در روزهایی که شرایط مالی خوبی دارد، بالاترین مبلغ را دریافت می کند. این فوتبال است. این تیم در سراسر جهان مشهور است. هیچ کس فقط به عشق یک باشگاه کاری انجام نمی دهد. شما باید از این ذهنیت خارج شوید و باور کنید که فوتبال یک صنعت و تجارت است. پرسپولیس و استقلال هر کدام حداقل چند میلیون هوادار دارند و من نمی خواهم عددی در این مورد بگذارم. اما بیش از نیمی از جامعه به آن مشغول هستند. کوچکترین اخبار این دو باشگاه بازخورد اجتماعی بیشتری نسبت به بزرگترین اخبار سیاسی و اقتصادی کشور دارد. چرا می خواهید همه چیز را کوچک کنید؟ باید با این قرضی و گسترش ایران در فوتبال آسیا ظاهر شوید و می خواهید آن را کم کنید؟ آیا دوست دارید استقلال ایران یا پرسپولیس ایران به ستاره سرگرمی فوتبال آسیا تبدیل شود و به نام های کوچک آسیایی که فقط پایه مالی بهتری دارند ببازند؟ شکست آنها به معنای از دست دادن نیمی از جامعه ایران است. به کری ها توجه نکنید که بعد از شکست پرسپولیس در آسیا ممکن است نیمی از جامعه کری را بخواهند و بالعکس، در دل هر ایرانی این شکست یکی است. تیر کشنده است. آنها در فوتبال کجا بوده اند و الان به کجا رسیده اند که هیچکس به فوتبال ما فرصت قهرمانی باشگاه های آسیا را نمی دهد؟

پیوس سخنان خود را اینگونه ادامه می دهد: آیا واقعا از این موضوع لذت می برید؟ آیا با بودجه 400 میلیاردی یعنی 7 میلیون دلاری و در نهایت شاید در بهترین حالت به اندازه دو بازیکن خود می خواهید فوتبال ایران را تحقیر کنید؟ آیا این مسیری که قبلا رفته اید خوشایند است؟ شما می گویید آقای فن درآمد خاصی دارد و چرا یک بازیکن باید فلان میلیارد بگیرد؟ آیا کسی در عربستان سعودی این مقایسه را انجام می دهد؟ در اسپانیا و انگلیس چطور؟ فوتبال یک سرگرمی عالی و سرگرم کننده است و هر ثانیه آن به عنوان یک درآمد کلان محسوب می شود که شاید درصد کمی از آن به باشگاه و بازیکن می رسد. برای همین بهتر است با این حرف ها سر فوتبالدوست کلاه نگذارید و از عشقش لذت ببرد. بهتر است برای ارتقای فوتبال و ارتقای فرهنگ و شرایط زیرساختی امکاناتی ایجاد شود و ذهن هواداران را با چنین اظهاراتی مشوش نکنیم!

1979221

اسطوره گلزن سرخ ها در مورد شرایط نقل و انتقالات پرسپولیس هم اینطور گفت: پرسپولیس و استقلال برای همه تیم ها هویت و گل سرسبد فوتبال ایران بودند. ناگفته نماند که این دو تیم همیشه می خواستند بهترین باشند. آنچه تا به امروز رخ داده است و شرایط متفاوتی که به وجود آمده نیاز به تحقیقات جامع دارد. مثلاً نمی گویم راه رسیدن به تیم ملی یا اروپا باید از این دو تیم طی شود. به عنوان مثال در حال حاضر در بین تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی اروپا، نام هایی را می بینیم که در تیم های پایین تری در لیگ های کشورشان حضور دارند. اما مسلما در فوتبال امروز هر بازیکنی دوست دارد در تیم های مطرح کار کند و امروز شرایط به گونه ای پیش رفته که شاید مسائل مالی حرف اول را بزند.

او ادامه داد: پرسپولیس قهرمان چندین فصل فوتبال ایران است. من نمی خواهم بحث را به کری منتقل کنم. پرسپولیس و استقلال خیلی وقت است که در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور دارند و یادتان هست که تیم های دیگر می جنگیدند و تلاش می کردند بهترین تیم شهر شوند. انتظار دارید چه کسی در اولین تیم های فوتبال ایران باشد و پیراهن آنها را بپوشد؟ من به همه بازیکنان فعلی پرسپولیس احترام می گذارم و نمی خواهم نام کسی را ببرم، اما همیشه اینطور بوده که بهترین ها شانس حضور در پرسپولیس را داشته اند. یعنی باید واقعا خوب می بودی و فرصت دیده شدن را داشتی تا بعد از این همه تلاش بالاخره پیراهن آن تیم را به دست بیاوری. الان وضعیت کاملا همینطوره؟ آیا این فقط در پرسپولیس امکان پذیر است؟ یکی دو بازیکن ملی؟ شما می گویید سه بازیکن! چیست؟ روزگاری حتی یک بازیکن ملی پوش روی نیمکت پرسپولیس بود. جلوی چه بازیکنانی خجالت می کشیدیم وارد زمین شویم. ما مدیون هوادارانی هستیم که هر کاری از دستشان بر می آید برای تشویق تیم، حمایت از ورزشگاه، بازدید از آن و حتی آواز خواندن در جمع انجام می دهند. ما همه چیز را مدیون آنها هستیم. می توان گفت پرسپولیس به بانک سوئیس واگذار شد اما در نهایت این هواداران هستند که مالکان اصلی این باشگاه هستند. ما نباید در تیم به فکر خودمان باشیم.

2046137

پیوس درباره جدایی بیرانوند و گردی که این روزها برخی از پیشکسوتان او را متهم می کنند، گفت: من نمی خواهم زیاد وارد آن شوم. انتقاداتی از بیرانوند وجود دارد اما اینطور نیست که بخواهیم او را شکست دهیم. او این روزها مورد انتقاد عده ای قرار می گیرد که هر چند دقیقه هم برای پرسپولیس بازی کرده اند، شاید عنوانی در کارنامه خود نداشته باشند. منظور من رو اشتباه متوجه نشو. نمی خواهم از هیچکس و هرکسی که حتی یک ثانیه هم پیراهن پرسپولیس را بپوشد ایراد بگیرم شایسته احترام است. بنابراین بهتر است بدانیم در چه جایگاهی و از چه چیزی صحبت می کنیم. اینکه ما تحت تاثیر جو و شاید باج خواهی صحبت نخواهیم کرد. برای همه ما نام پرسپولیس و موفقیت آن باید در اولویت باشد. بیرانوند از او انتقاد می کند اما آیا می توانیم از نظر فنی برایش مثال بزنیم؟ کدام بازیکن در سال های اخیر این همه تورنمنت و عنوان در سطح ملی و بین المللی در پرسپولیس کسب کرده است؟ این روزها برخی از او می گویند که تعداد بازی های آنها در پرسپولیس نصف بازی های ملی او نیست! اگر پرسپولیس برای ما مهم است و واقعاً دشمنی و باج گیری شخصی نیست، باید همه جوانب را در نظر بگیریم. بیرانوند کلید قهرمانی است و این را در این سال ها ثابت کرده است. بنابراین بهتر است به این موضوع به درستی برخورد شود. البته قبل از نیاز به گسترش و مشکلات دیگر باید مدیریت انجام می شد نبود!

آقای گل، هدف افسانه ای و دست نیافتنی قرمزها از نگرانی های خود در مورد آینده این تیم گفت: وقتی تیم فردا در مسابقه شرکت کند، هیچکس انتقاد شما را به خاطر نمی آورد و با تغییر موضع می توانید انتقادات دیگری را نسبت به نتایج و عملکرد تیم بیان کنید. بنابراین موفقیت تیم و رضایت هواداران باید همیشه در اولویت باشد. چیزی که ما از دوران بازی های ویدیویی با پوست و گوشت خود لمس کرده ایم و به عشق این قرمز زیبا چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته ایم. شرایط تیم در حال حاضر خوب نیست. اصلا خوب نیست تفاوت ها را باید کنار گذاشت و با یک تیم قدرتمند رقابت کرد. تیمی شایسته یک هوادار دوست داشتنی، عاشقانه تر از بسیاری از ما، پول خود را خرج می کنند تا در استادیوم حضور داشته باشند و نام پرسپولیس را فریاد بزنند، لعنت کنند و هیچ ادعایی نداشته باشند.

1885059

پیوس در پایان گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است. بازیکنان و ستاره های بزرگ می خواهد. در این مورد نباید حد بالایی وجود داشته باشد. من نمی خواهم به کسی پول مجانی بدهم! ستاره ها را بیاورید، هواداران را خوشحال کنید، تیم را برنده شوید، نتیجه بگیرید و هزینه آن را بپردازید. هیچکس از نام پرسپولیس سوء استفاده نمی کند و پولی برای آن نمی دهد. پرداخت رضایت هواداران وظیفه همه مسئولین و البته مالکان باشگاه است. این تیم قرار بود در مسابقات آسیایی شرکت کند. اینطور نیست که از دست دادن او فراموش شود! شما نباید کاری کنید که ممکن است کسی را نگران کند، و امیدوارم که آنها این را یک مسئولیت نبینند، بلکه به عنوان یک اجبار نگاه کنند.

251 251

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا