اخبار روز

اطلاعیه آموزشی مهم صادر شد


به گزارش مانیبان، رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم را از ساعت 14 امروز اعلام کرد. تیر ماه گزارش کرد.

نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور 1403 سهم قطعی 50 درصدی در قبولی ها دارد و سهم کنکور نیز 50 درصد است.

با توجه به هر درس نمره کل و تراز تولید می شود که مشارکت 50 درصدی سوابق تحصیلی را مشخص می کند و 50 درصد آزمون ورودی اعمال می شود که در دو نوبت بر اساس تراز بالاتر انجام شده است. کل موجودی سوابق تحصیلی و کنکور رتبه فرد را مشخص می کند.

نمرات امتحانات نهایی مشخص شد. خرداد 1403 برای اینکه ذهن دانش آموزان درگیر نمرات نشود بعد از امتحان و قبل از ساعت 14 امروز شنبه 23 اعلام می شود. تیر 1403 نمره امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

محسن زارعی; در این خصوص رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از ظهر امروز نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای حدود 980 هزار دانش آموز اعلام می شود، گفت: 52 درصد دانش آموزان پایه دوازدهم. دختر و 48 درصد پسر هستند.

وی تصریح کرد: 25 میلیون پاسخنامه از آزمون نهایی توسط بیش از 100 هزار معلم تصحیح شده است و هر پاسخنامه دو بار توسط دو تصحیح شده و نمرات توسط سامانه اضافه شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در صورت مغایرت نمرات تا یک پایه، نمره بالاتری برای دانش آموز اعمال می شود، گفت: در صورتی که مغایرت نمرات دو تصحیح کننده باشد. بیشتر از یک نمره، پاسخنامه به دانش آموز پایه سوم داده می شود و نمره نهایی پس از مشاهده نظر دو موزه قبلی و تصحیح مجدد توسط موزه سوم اعلام می شود.

زارعی ادامه داد: در صورت وجود مغایرت بین نمرات سه چک کننده، پاسخنامه برای داور ارسال می شود تا دانش آموزان امروز با اعلام نتایج ببینند که برخی از دروس در حال بررسی هستند که به معنای کنترل نهایی است. .

وی با اشاره به اینکه امروز پس از اعلام نمرات امتحانات نهایی، دانش آموزان 48 ساعت فرصت دارند تا درخواست تجدید نظر (اعتراض) ارائه کنند، گفت: در هنگام مشاهده نمرات در سامانه، گزینه درخواست تجدید نظر برای آنها فعال است و در صورتی که درخواست ثبت می شود، اثر برای تصحیح به داور چهارم تحویل داده می شود.

زارعی ادامه داد: مصحح چهارم از ابتدا کار نمره گذاری آزمون را آغاز می کند و استفاده از اساتید خبره در گروه های آموزشی برای اصلاح چهارم مورد تاکید قرار گرفته است. دانشجویان توجه داشته باشند که در هنگام ثبت درخواست امتحان مجدد، ممکن است نمره دانشجو کاهش یا افزایش یابد یا همان نمره قبلی ثبت شود. به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم با توجه به راهنمای تصحیح منتشر شده در سایت مرکز سنجش و تضمین کیفیت آموزش و پس از اطمینان از افزایش امتیاز، مجدداً برای اصلاح اقدام کنند.

وی گفت: در صورت ارائه درخواست مجدد از سوی دانشجو، برگه وی برای اصلاح چهارم ارسال می شود و پس از آماده شدن نتیجه، پیامکی برای دانش آموز ارسال می شود که می تواند برای مشاهده نمره، سامانه را بررسی کند. پس از دریافت پیامک

برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دوره تابستان ( جبرانی ) اعلام شد.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، امتحانات جبرانی برای اولین بار به جای شهریور که در مرداد انجام خواهد شد.

محسن زارعی; رئیس مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: آزمون جبرانی پایه دوازدهم 15 مرداد آغاز و تا آغاز. شهریور ادامه دارد و دانش آموزان امتحانات دروس تمدید شده را بازیابی می کنند، نمرات آزمون جبرانی پایه دوازدهم در قبولی در رشته های دانشگاهی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی است، تأثیر دارد. ارزشیابی تشریحی دوره ابتدایی کلیه پایه ها تا پایان مرداد باید پایان را بپذیرید و تا آخر نتیجه را اعلام کنید. مرداد انجام شود.

در تصویر زیر برنامه امتحانات نهایی ترم تابستان پایه دوازدهم را مشاهده می کنید:

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد: پرونده داوطلبان معترض در آزمون استخدامی این وزارتخانه باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی اعلام نتیجه نهایی داوطلبان آزمون گزینش رشته های شغلی معلم ابتدایی و استثنایی سال 1403 و با دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بررسی مجدد از داوطلبان مخالف این آزمون، اعلام شد. امکان بررسی مجدد پرونده کاندیدا وجود دارد.

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به رقابتی بودن آزمون گزینش در مقاطع علمی و ارزیابی تکمیلی عمومی، اختصاصی و تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی داوطلبان و لزوم انتخاب صحیح و مطابق با آنچه انجام شد. تعریف قبلی فرآیندهای اعلام ظرفیت چندگانه این آزمون، بخشی از داوطلبان پذیرفته شده مشهود است.

بر این اساس عدم پذیرش بخشی دیگر از داوطلبان به دلیل عدم احراز شرایط آزمون توسط داوطلب یا نبود ظرفیت پذیرش بر اساس مجوز کار، اکسپرس نبود این داوطلبان هیچ لیاقتی ندارند.

وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده است علاقه مندان به سمت های تدریس می توانند از فرصت های قانونی پیش رو و سایر آزمون های وزارت آموزش و پرورش که در آینده اعلام می شود، استفاده کنند.

در جای دیگر این اطلاعیه آمده است: در تمامی مراحل ارزیابی تکمیلی (بررسی مدارک و مدارک، معاینات پزشکی و رشته های سنجش و ارزیابی تکمیلی) به داوطلبان امکان اعتراض به هر مرحله یا فرآیند ارزیابی تکمیلی داده شده است. ; این ایرادات طی مراحل ارزیابی تکمیلی از طریق کارگروه نظارت و کمیسیون موارد خاص مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد و در پایان هر مرحله داوطلب با تکمیل نمونه فرم های شماره 23 و 24، فرآیندهای مذکور را تایید می کند. ، بدون اعتراض به فرآیندهای مربوط به مدیریت در اسناد و مدارک، گام به گام شرایط گواهینامه، سوابق و فعالیت های آموزشی و پژوهشی، معاینات پزشکی و ارزیابی ها و ارزیابی های تکمیلی را اعلام کرده اند.

وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده است: در اجرای مصوبات محل برگزاری آزمون، تدابیری اتخاذ شده است تا داوطلبانی که در آزمون پذیرش تدریس در سال 1403 موفق به قبولی نشدند، بر اساس اطلاعیه بیست و هفتم تیر با ورود به سامانه کارا به آدرس https://my.medu.ir، نسبت به ثبت مجدد پرونده و رسیدگی به اعتراض اقدام نمایید.

بر این اساس داوطلبانی که جزو قبول شدگان نهایی آزمون نیستند و به آن اعتراض دارند از روز شنبه 30 تیر تا پنجشنبه چهارم مرداد به مدت 6 روز به سامانه کارا مراجعه و اعتراض خود را به آدرس https://my.medu.ir ثبت کنید. بدیهی است پس از مهلت مقرر امکان ثبت مجدد اعتراض وجود نخواهد داشت.

اعلام نتیجه اعتراض کاندیداها با پایان یافتن مهلت ثبت اعتراض و رسیدگی به پرونده های شکایت در سطح استان از طریق این درگاه انجام می شود.

وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرده است: داوطلبانی که صلاحیت عمومی (گزینش) آنها تایید نشده و وضعیت قبولی آنها با کد 19 در ستون وضعیت قبولی کارنامه درج شده است، لازم است نتایج نهایی 20 را اعلام کنند. مرداد تا 21 مهر زمانی که شخصاً به واحد گزینش استانی که مورد ارزیابی قرار می گیرید مراجعه می کنید، باید درخواست تجدیدنظر کتبی ارسال کنید و روند بررسی پرونده خود را در فرآیند تجدید نظر قبل از واحد مذکور پیگیری کنید.

این وزارتخانه تاکید کرده است که عدم ارائه درخواست تجدیدنظر در مهلت اعلام شده انصراف تلقی می شود و مراجع و درخواست های بعد از 21 مهر دستور مؤثر داده نخواهد شد. همچنین انتخاب هسته های قبل از تاریخ 20 مرداد با توجه به همزمانی فرآیندهای اجرایی آزمون های استخدامی و دانشگاه فرهنگیان، پذیرش اعتراض داوطلبان مقدور نمی باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا