اخبار روز

چگونه ارز اربعین بگیریم؟


به گزارش مانیبان، «محمدرضا فرزین» در حاشیه این دیدار در ستاد اربعین افزود: یکی یکی از ضعف های عرضه ارز زائران در سال گذشته تاخیر در عرضه بود زیرا برخی از زائران زودتر برای زیارت اربعین حرکت می کنند. اما امسال تقریباً یک ماه قبل تاریخ انتشار را اعلام کردیم.

وی گفت: سال گذشته کد سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران ایجاد کرد، اما امسال بانک مرکزی و بانک های عملیاتی حاضر به عرضه ارز اربعین بدون ارائه کد سماح هستند که البته این موضوع به تصمیم اربعین بستگی دارد. ستاد بستگی دارد.

به گفته این مسئول، زائران اربعین که از سیستم بانکی کشور وجه دریافت کرده اند، می توانند با همان قیمت خرید، مبلغ باقی مانده را به بانک های عملیاتی برگردانند.

وی تصریح کرد: زائرین پنج سال به بالا می توانند تا سقف 200 هزار دینار ارز در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران دریافت کنند.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی از هفتم بهمن ماه به زائران بالای پنج سال ارز فروش می‌رسد. مرداد 1403 تا پایان روز سوم. شهریور 1403 ثبت نام در سامانه «نظارت ارزی (سنا)» با عنوان «ارز زیارتی اربعین» (کد مورد 50) با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «کارت سفر اربعین» معتبر کشور امکان پذیر است. زائر و با الزام درج کد رهگیری در سامانه مربوطه.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا