اخبار روز

آیا از دنباله دارهای تاریک آب می نوشیم؟

مطالعه اخیر در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که نزدیک به 60 درصد از اجرام نزدیک به زمین ممکن است دنباله دارهایی باشند که حاوی یخ هستند و این دنباله دارها ممکن است در تامین آب زمین نقش داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی تک دیلی: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ستاره‌های دنباله‌دار که تا 60 درصد اجرام نزدیک به زمین را تشکیل می‌دهند، ممکن است از کمربند سیارک‌ها سرچشمه گرفته باشند. این دنباله دارها می توانند یخ زیرسطحی را حمل کنند و به طور بالقوه به تامین آب زمین کمک کنند.

این اجرام که ترکیبی از ویژگی‌های سیارک‌ها و دنباله‌دارها هستند، احتمالاً از کمربند سیارکی بین مشتری و مریخ می‌آیند. این تحقیقات نه تنها احتمال وجود یخ در زیر سطح سیارک ها را تایید می کند، بلکه نشان می دهد که این اجرام ممکن است در انتقال یخ به منظومه شمسی نقش داشته باشند. این احتمال وجود دارد که این دنباله دارهایی که در منظومه شمسی به دور خورشید می چرخند حاوی یخ و یکی یکی از راه های رساندن آب به زمین باشید.

دنباله دارهای تاریک؛ ترکیبی از خواص سیارک و دنباله دار

دنباله دارهای تاریک تا حدودی گیج کننده هستند زیرا دارای خواصی مشابه سیارک ها و دنباله دارها هستند. سیارک ها اجرام سنگی بدون یخ هستند که معمولاً در منطقه ای به نام مرز یخی به دور خورشید می چرخند. این بدان معناست که آنها به اندازه کافی به خورشید نزدیک هستند که هر یخی می تواند مستقیماً از جامد به گاز تبدیل شود.

دنباله دارها نیز اجسام یخی هستند که یک کمای فازی را نشان می دهند، ابری که اغلب دنباله دار را احاطه می کند و تصعید یخ و غبار باعث ایجاد ابر می شود. علاوه بر این، دنباله‌دارها معمولاً شتاب‌های جزئی نشان می‌دهند که ناشی از گرانش نیست، بلکه در اثر تصعید یخ است که به آن شتاب‌های غیر گرانشی می‌گویند.

نتایج نشان می‌دهد که سیارک‌های کمربند سیارکی، منطقه‌ای از منظومه شمسی بین مشتری و مریخ که بیشتر سیارک‌های سنگی منظومه را در خود جای داده است، دارای یخ زیرسطحی هستند، چیزی که استر تیلور می‌گوید از دهه 1980 یک UM بوده است.

مسیرهای یخی که به زمین می رسند

تیلور گفت این مطالعه همچنین مسیر احتمالی را پیشنهاد می‌کند که از طریق آن یخ می‌تواند به زمین برسد. چگونگی به دست آوردن آب در این سیاره همیشه یک سوال بوده است.

در واقع، ما نمی دانیم که آیا این دنباله دارهای تاریک آب را به زمین منتقل کرده اند یا خیر. با این حال، بر اساس این تحقیقات مشخص شد که سیارک ها نیز گزینه ای برای انتقال یخ از هر نقطه منظومه شمسی به محیط زیست زمین هستند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که یک جرم بزرگ می‌تواند دنباله‌داری از خانواده مشتری باشد، یعنی دنباله‌داری که مدار آنها آنها را به مشتری نزدیک می‌کند.

نتایج این تحقیق به تازگی در مجله منتشر شده است ایکاروس منتشر شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا