اخبار روز

ابرخودروی مرسدس AMG GT63 Pro 2025 رونمایی شد. قدرتمند، آیرودینامیک و باحال (+عکس)

نسل جدید مرسدس بنز AMG GT از قبل شبیه یک موشک زمینی است. اما آلمانی ها نسخه جدیدی از GT63 Pro را با قدرت بیشتر، آیرودینامیک بهبود یافته و خنک کننده بهتر موتور معرفی کرده اند که بیشتر روی مسیر متمرکز است.

به گزارش زومیت، بر اساس بیانیه رسمی مرسدس بنز، قدرت موتور خودروی فوق اسپرت چهار لیتری V8 AMG GT63 Pro به 612 اسب بخار و 850 نیوتن متر با 26 اسب بخار و 50 نیوتن متر گشتاور رسیده است. به لطف این قدرت فوق العاده، GT63 Pro در 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می رسد و در 10.9 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می رسد که نیم ثانیه سریعتر از نسخه معمولی است. حداکثر سرعت این خودرو به 317 کیلومتر در ساعت می رسد.

برای بهبود خنک سازی موتور، دو رادیاتور بزرگتر در گلگیرهای جلو تعبیه شده است. دیفرانسیل های جلو و عقب نیز مجهز به رادیاتورهای مخصوص با پمپ آب هستند تا عملکرد سیستم چهار چرخ محرک را حتی در زمان استفاده طولانی مدت در پیست حفظ کنند.

جلوی خودرو ورودی‌های هوای بزرگ‌تری دارد و یک پنل فعال در دماغه خودرو تعبیه شده است که جریان هوا را بسته به سرعت و نیاز سیستم خنک‌کننده تنظیم می‌کند.

ابرخودروی مرسدس AMG GT63 Pro 2025 رونمایی شد. قدرتمند، آیرودینامیک و خنک
ابرخودروی مرسدس AMG GT63 Pro 2025 رونمایی شد. قدرتمند، آیرودینامیک و خنک

جدیدترین مرسدس بنز به صورت استاندارد با ترمزهای سرامیکی کربنی با دیسک های 16.5 اینچی و کالیپرهای 6 پیستونی، بزرگترین ترمزهای سرامیکی کربنی AMG ارائه می شود.

پشت دیسک ها از تیتانیوم ساخته شده که باعث کاهش وزن خودرو می شود. لاستیک های میشلین پایلوت اسپورت 5 دور چرخ های سبک وزن 21 اینچی فورج شده پیچیده شده اند. گزینه ای برای سفارش تایرهای بسیار چسبنده Pilot Sport Cup 2 Rs بدون پرداخت هزینه اضافی وجود دارد.

ابرخودروی مرسدس AMG GT63 Pro 2025 رونمایی شد. قدرتمند، آیرودینامیک و خنک
ابرخودروی مرسدس AMG GT63 Pro 2025 رونمایی شد. قدرتمند، آیرودینامیک و باحال (+عکس)

سیستم تعلیق هیدرولیک AMG در مدل پرو استاندارد است. فرمان چرخ‌های عقب، صندلی‌های اسپرت AMG و تزئینات فیبر کربنی از دیگر ویژگی‌های GT63 Pro هستند.

به گفته مرسدس بنز، تمامی تغییرات ایجاد شده در GT63 Pro باعث شده تا نیروی رو به بالا روی محور جلوی خودرو 30 کیلوگرم کاهش یابد. با استفاده از باله های بیشتر در زیر بدنه و یک بال ثابت بزرگ در عقب، نیروی رو به پایین روی محور عقب 15 کیلوگرم افزایش یافت.

مرسدس AMG GT63 Pro در جشنواره سرعت گودوود رونمایی خواهد شد و انتظار می رود سال آینده به خریداران تحویل داده شود. مرسدس بنز هنوز قیمت این خودروی جدید را اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود این خودرو گرانتر از GT63 معمولی با قیمت پایه 136 هزار دلار باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا