اخبار روز

برای شناسایی مرکز زمین با لیزر به فضا شلیک کنید

نیروی فضایی ایالات متحده قصد دارد در سال 2025 لیزرهایی را برای شناسایی مرکز زمین به فضا بفرستد.

به گزارش ایسنا، هدف نیروی فضایی ایالات متحده این است که با استفاده از لیزرهای ماهواره های GPS که برای پرتاب در سال 2025 برنامه ریزی شده است، مکان مرکز واقعی زمین را تعیین کند.

به گفته اسپیس، مجموعه‌ای از آرایه‌های بازتابنده لیزری یا LRA روی دو ماهواره GPS-III به نام‌های SV9 و SV10 به عنوان بخشی از شبکه حسگر فضایی برنامه هندسه فضایی ناسا نصب خواهند شد. به گفته نیروی فضایی، لیزرها برای اندازه‌گیری دقیق سطح در مقیاس‌های زیر سانتی‌متری با استفاده از روشی به نام محدوده لیزری ماهواره‌ای (SLR) طراحی شده‌اند که به محققان اجازه می‌دهد تا مرکز زمین را با دقت بیشتری تعیین کنند.

در 6 می، دو آرایه بازتابنده لیزری برای ادغام با ماهواره‌های GPS III قبل از پرتاب به لاکهید مارتین تحویل داده شد. این ماموریت با همکاری نیروی فضایی، آژانس اطلاعات جغرافیایی ملی (NGA) و ناسا انجام شد.

برد لیزر از تابش کوچک نور لیزر برای تشخیص فواصل بین اجسام استفاده می کند. پالس های نور لیزر از یک ایستگاه زمینی به یک ماهواره در مدار مجهز به آرایه بازتابنده لیزری هدایت می شوند که سپس پرتوهای نور را به منبع اصلی منعکس می کند. بنابراین، مدت زمانی که طول می کشد تا نور لیزر از زمین به ماهواره برود و به زمین برگردد، می تواند برای محاسبه فاصله بین ماهواره و زمین استفاده شود.

نور با استفاده از سه آینه که در زوایای قائم قرار گرفته اند منعکس می شود و گوشه داخلی یک مکعب را تشکیل می دهد. آرایه های بازتابنده لیزری از آرایش 48 مکعب گوشه آینه ای تشکیل شده است که اطمینان می دهد که پرتو نور در همان زاویه ای که وارد شده منعکس می شود.

بر اساس این بیانیه، آرایه بازتابنده لیزری توسط ناسا و مرکز فناوری فضایی آزمایشگاه تحقیقات دریایی توسعه داده شده است و توسط نیروی فضایی ایالات متحده اداره می شود.

اطلاعات دقیق موقعیت برای تعیین مرکز جرم زمین ضروری است، زیرا ممکن است پس از حوادثی مانند سونامی و زمین لرزه دستخوش تغییرات ظریف شود. بنابراین، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط آرایه بازتابنده لیزری به محققان این امکان را می‌دهد تا نحوه تغییر جهان را با دقت بیشتری اندازه‌گیری کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا