اخبار روز سینما

جنجال جدید روح الله سهرابی این بار با جهانگیر کوثری و فیلم رگ های آبی | باران کوستاری منعی برای عکاسی ندارد، رگ های آبی اجازه نمایش نخواسته اند

پس از آنکه جهانگیر کوثری در مصاحبه ای دلیل اصلی عدم اکران فیلم «رگ های آبی» را به توقیف باران کوثری مرتبط دانست، امروز روح الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم های سازمان سینمایی این موضوع را تکذیب کرد. . عنوان کرد و گفت در یک سال اخیر دو فیلم «گیجگاه» و «آمپسند» با این بازیگر روی اکران رفته اند و خود جهانگیر کوثری هم برای اکران فیلمش قدمی برنداشته است. سهرابی البته در مورد ممنوعیت انتشار تصویر باران کوثری بر روی پوستر این دو فیلم صحبتی نکرد. موضوعی که طبیعتا می تواند بر فروش فیلمی مانند «رگ های آبی» تأثیر بگذارد.

به گزارش بازتاب آنلاین، روح الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر اکران فیلم سازمان سینمایی در واکنش به صحبت های جهانگیر کوتشاری درباره توقیف فیلمبرداری باران کوثری گفت: در سال گذشته دو فیلم از این بازیگر که توقیف کردید، فیلمبرداری. اکران نشده است فیلم «گیجگاه» در 12 مهر 1402 اکران شد و به مدت 165 روز اکران شد و بنا به شهادت تهیه کننده و کارگردان این اثر بیشترین کمک را به ساخت آن کرده است؟ به نظر می رسد فیلم «امپسند» نیز با حضور این بازیگر در هفدهم. آبان این فیلم در ماه 1402 به نمایش درآمد و به مدت 125 روز روی پرده رفت.

سهرابی با تاکید بر اینکه کوثری خود هیچ اقدامی برای دریافت پروانه نمایش انجام نداده است، تصریح کرد: پروانه نمایش فیلم رگ های آبی در دولت سیزدهم صادر شده است، آیا اقدامی برای دریافت پروانه نمایش انجام داده اید، اگر مقداری هم انجام داده اید. بفرمایید کی بوده و به کدام مدیر ارجاع داده شده چرا شورای صنفی مسئول اکران فیلم نیست؟

وی با اشاره به اینکه قانون نمی تواند عطف به ماسبق باشد، گفت: علیرغم اتفاقات سال 1401 و رفتار غیرقانونی بازیگران در برخی فیلم ها، سازمان سینمایی با این استدلال که قانون عطف به ماسبق نیست، آثار این افراد را به اکران فرستاد. و با وجود حواشی و هجمه های فراوان تصمیم خود را تغییر نداده اند و تا به امروز حتی یک فیلم هم برای چنین موضوعی متوقف نشده است، مگر اینکه شخصی مثل شما برای اکران فیلم شما مراجعه کرده باشد.

جهانگیر کوثری روز گذشته اعلام کرد که باران کوثری «ممنوعیت عکاسی»، «ممنوعیت از انتشار پوستر» و «ممنوعیت خروج از منزل» است. و تاکید کرد که دلیل اکران نشدن فیلم رگ های آبی به همین موارد است. سهرابی درباره اینکه فیلم های قبلی باران کوثری بدون مشکل اکران شده و حرف هایش درست است، گفت. اما مشکل اینجاست که هیچ یک از این دو فیلم حق استفاده از تصویر باران کوثری را در پوسترها نداشتند. بنابراین نبود تصویر بازیگر نقش اول روی پوستر بر روی اکران آن تاثیر می گذارد و به احتمال زیاد جهانگیر کوثری به همین دلیل برای اکران فیلم اجرا نداشته است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا