اخبار روز سینما

دیوان عالی پرونده قتل داریوش مهرجویی را برگرداند

اخیرا گزارشی جامع به بررسی جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، «وحیده محمدی‌فر»، پرداخته شده که شامل اطلاعات دقیق و تحلیل‌های کارشناسان است.

دیوان عالی کشور ایرادات مطرح شده از سوی خانواده مهرجویی که احتمال وجود شخص و چاقوی دیگری در قتل آن‌ها را ممکن می‌کند، پذیرفته و پرونده برای رفع نقص به دادسرای فردیس ارجاع شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


دیوان عالی پرونده قتل داریوش مهرجویی را برگرداند

وکیل اولیای «مهرجویی» و همسرش در این خصوص به روزنامه اعتماد گفته است:

دادگاه برای صدور رای بسیار شتاب‌زده عمل کرده و ایرادات ما را نادیده گرفته است.

«مهرجویی» و همسرش شامگاه 22 مهر 1402 در ویلای شخصی خود در زیبادشت فردیس استان البرز با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده در روزهای 27 و 28 دی ماه در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز برگزار شد. در نهایت، متهم ردیف اول به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام)، سرقت و ورود به منزل به‌صورت غیرقانونی به حبس و شلاق محکوم شد.

دیوان عالی پرونده قتل داریوش مهرجویی را برگرداند

متهمان ردیف دوم و سوم نیز به اتهام شروع به قتل و سرقت به حبس و شلاق و متهم ردیف چهارم به اتهام معاونت در شروع به قتل و سرقت به حبس محکوم شدند. با وجود صدور حکم برای متهمان؛ اما بسیاری بر این باورند که متهمان اصلی پرونده از سوی فرد یا افراد دیگری اجیر شده‌اند.

جمعی از دست‌اندرکاران هنر و فرهنگ ایران نیز تصمیم دادگاه را نمایشی، لاپوشانی نظام‌مند و پیاده کردن سناریوهای ساختگی خواندند.

هنوز ابهامات زیادی در مورد این پرونده وجود دارد و خانواده مهرجویی خواستار روشن شدن حقایق هستند.

روزنامه «اعتماد» در شماره 5685 گزارشی با عنوان رازهای ناگشوده قتل مهرجویی و همسرش منتشر کرده و در مصاحبه با «مانوش منوچهری»، وکیل اولیای دم، به ایرادات پرونده پرداخته است.

دیوان عالی پرونده قتل داریوش مهرجویی را برگردانددیوان عالی پرونده قتل داریوش مهرجویی را برگرداند

ایرادات شامل عدم بررسی دوربین‌های مدار بسته شهرک، تناقضات در آزمایش آلات قتاله، اختفای غیرمعمول آلت قتاله، اختلاف در استفاده از دستکش بین متهمان، لباس غیرمعمول مهرجویی، عدم واکنش کارگران مجاور، حذف اپلیکیشن‌های خانم محمدی‌فر پس از جنایت و ناهماهنگی در انگیزه دزدی یا طلب 30 میلیون تومانی است. همچنین، شتابزدگی در صدور رأی مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک هفته قبل از قتل، «وحیده محمدی‌فر» در اینستاگرام خود از تهدید و سرقت توسط فردی ناشناس خبر داد و در مصاحبه با «اعتماد» به مشکلاتشان با باغبان سابق اشاره کرد. در 22 مهر 1402، داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌شان به قتل رسیدند.

پلیس اعلام کرد که دختر مقتولان حدود ساعت 22:30 این حادثه را گزارش داد و پس از حضور، پلیس پی برد که مقتولان با ضربات چاقو کشته شده‌اند. دخترشان در زمان قتل در خانه نبود. یک هفته بعد، چهار متهم معرفی شدند؛ اما هنوز مشخص نیست چه کسی قاتل اصلی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پرونده قتل داریوش مهرجویی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا