اخبار روز

سن بازنشستگی از 60 تا 62 سال امسال اجرا نمی شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: افزایش سن بازنشستگی و هدف قرار دادن گروه های هدفی که متعلق به صندوق بیمه نیستند، راهکار رفع عدم تعادل در تامین اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، مرتضی حاجی کاظمی ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن اجتماعات شهید خرازی اداره کل تامین اجتماعی، در جمع اصحاب رسانه افزود: امروز با افزایش امید به زندگی، اجتماعی مشکلات امنیتی در همه جوامع بدیهی است که این مشکل فقط در کشور ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: رشد ناکافی جمعیت و وجود قوانینی که بر اساس آن بستگان مستمری بگیران می توانند مستمری دریافت کنند، باعث شده تا در کشور ما تا 50 سال مستمری پرداخت شود که این امر موجب عدم تعادل در تامین اجتماعی شده است. این راه حل برای افزایش سن بازنشستگی و یافتن گروه های هدف است.

حاجی کاظمی گفت: اکنون سازمان تامین اجتماعی تقریبا 16 میلیون بیمه شده اصلی دارد و طبق آمار حدود پنج میلیون نفر شاغل یا خانه دار هنوز مشمول هیچ صندوق بیمه ای نیستند.

حاجی کاظمی خاطرنشان کرد: سن بازنشستگی در همه کشورها در حال افزایش است با این تفاوت که در فرانسه سن بازنشستگی به 64 سال رسیده که البته با بحران هایی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده و افزایش سن بازنشستگی از 60 سال به 62 سال یک مرحله محسوب می شود اما امسال این قانون اجرایی نمی شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: مجموع درآمدها و منابع تامین اجتماعی استان برای پرداخت مستمری مستمری بگیران سازمان کفایت نمی کند و در سال های اخیر اکثر بدهی های دولت به سازمان برای تامین اجتماعی کافی است. امنیت عدم پرداخت وجه نقدی و تسویه بدهی از طریق واگذاری بنگاه‌های اقتصادی که بیشتر آنها سودآور نبودند، صورت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: تامین اجتماعی اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولید کننده خدمات درمانی در کشور است و ورشکستگی تامین اجتماعی البته امکان پذیر نیست، دولت باید نقش خود را برای کمک به این سازمان و تغییر قوانین افزایش دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا