اخبار روز

پاسخ سازمان سینمایی به جهانگیر کوثری: فیلمتان را کی و کجا اکران کردید؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، روح الله سهرابی از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی در خصوص ادعای تهیه کننده فیلم سینمایی «رگ های آبی» مبنی بر ممنوعیت حضور بازیگر اصلی این فیلم که منجر به این شد که عدم اکران فیلم مذکور: سال گذشته دو فیلم از بازیگری که فیلمبرداری او را ممنوع کرده بودید اکران نشد؟ فیلم «گیجگاه» در 21 مهر 1402 اکران شد و به مدت 165 روز روی پرده سینما رفت و به گفته تهیه کننده و کارگردان این اثر، بیشترین کمک برای جلوه بیشتر آن بوده است. همچنین فیلم آمه پشند با حضور این بازیگر در هفدهم آبان در ماه 1402 اکران شد و به مدت 125 روز روی پرده بود. این در حالی است که هر دو فیلم با مجوز سازمان سینمایی به صورت آنلاین اکران شده و در دسترس مخاطبان است.

وی افزود: پروانه نمایش فیلم رگ های آبی در دولت سیزدهم اعطا شد. آیا برای اخذ مجوز تظاهرات اقداماتی انجام داده اید؟ اگر اقدامی انجام داده اید، لطفا به من اطلاع دهید که این کار چه زمانی انجام شده و به کدام ناظر ارجاع شده است. چرا شورای صنفی مسئول اکران فیلم ها از درخواست شما مطلع نمی شود؟ اینجانب که امور مربوط به غربالگری را برعهده دارم، به یاد نمی آورم جنابعالی برای این منظور درخواست یا درخواستی داشته باشید!
مدیرکل نظارت بر نمایشگاه های فیلم سازمان سینمایی موضوع ممنوع الخروج شدن بازیگر یا کارگزار سینما را امری عدالتی، قانونی و امنیتی دانست و گفت: این مسائل هیچ ربطی به سازمان سینمایی ندارد و اساسا این سازمان هیچ مسئولیت و اختیاری در قبال چنین تصمیماتی وجود ندارد. اگرچه این سازمان در دو سال گذشته از تمام ظرفیت‌های خود برای رفع مشکلات حقوقی فیلمبرداران استفاده کرده است، اما این تلاش‌ها به معنای مستقل بودن سازمان در پرونده‌های حقوقی یا ایمنی کارکنان سینما نیست و اقدامات انجام شده تنها با این هدف برای حل پرونده های ارسالی به مراجع قضایی بحمدالله در بسیاری از موارد موفق بوده اند.
وی ادامه داد: سازمان سینمایی با وجود اتفاقات سال 1401 و رفتار غیرقانونی عوامل برخی فیلم ها، با این استدلال که قانون نمی تواند عطف به ماسبق باشد، آثار این افراد را آماده نمایش برای اکران کرد. انتقادات و حملات فراوان، او از تصمیم خود منحرف نشد. تا به امروز حتی یک فیلم به دلیل چنین مشکلی متوقف نشده است، مگر اینکه شخصی مانند شما برای اکران فیلمش حاضر شود.
سهرابی تاکید کرد: از مردم عزیز و فعالان این حوزه انتظار می رود در نظرات خود اخلاق و انصاف را رعایت کنند در غیر این صورت به ناچار پاسخ لازم با جزئیات و مستندات منتشر خواهد شد.

5757

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا