اخبار خودرو

فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده از امروز آغاز شد

فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده از امروز آغاز شد

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل از آغاز فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده در سامانه این ستاد از امروز (شنبه 3 تیرماه) خبر داد.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش ایسنا، مهران سالاریه با اعلام این خبر، اظهار کرد: مالکان خودروهای فرسوده می توانند از امروز (شنبه) با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده در سایت nnhk.ir برای اولویت در طرح های جایگزینی خودروسازان و یا اعطای تسهیلات ثبت نام کنند. امکانات جایگزین

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور تصریح کرد: مالکان خودروهای فرسوده، سنگین و موتورسیکلت به استثنای خودروهای دولتی و تاکسی پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در قسمت «فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده» از با وارد کردن اطلاعات خود و خودروی مستعمل خود در قسمت «الزامات ثبت نام»، نوع طرح اعم از نقدی، تعویض نقدی، نصبی یا لیزینگ را انتخاب کرده و پس از تعیین بازه زمانی و قیمت خودروی جایگزین، درخواست خود را تکمیل کنید.

وی افزود: متقاضیان ثبت نام شده طبق طرح و شرایط انتخابی به تدریج خودروی خود را اسقاط کرده و در صورت درخواست با ارائه تسهیلات لازم خودروی جایگزین در اختیار آنها قرار می گیرد.

انواع خودروها چند ساله هستند؟

به گفته رئیس تیم نوسازی ناوگان حمل و نقل، بر اساس ماده 10 قانون تنظیم مقررات صنعت خودرو، سن فرسودگی خودروهای بنزینی، گازسوز، دوگانه سوز و گازوئیلی 20 سال، هیبریدی 23 سال و برقی است. ماشین ها 25 ساله هستند. به همین ترتیب، این سن 12 سال، برای هیبریدی ها 15 سال و برای خودروهای برقی 20 سال است.

سالاریه خاطرنشان کرد: همچنین سن فرسودگی مینی بوس های دیزلی 12 سال، بنزینی 15 سال و برقی 20 سال، اتوبوس های برون شهری 15 سال و اتوبوس های شهری دیزلی 10 سال، بنزینی ها 12 سال و برقی ها 20 سال است.

وی ادامه داد: سن فرسودگی وانت ها 15 سال، کامیون ها، کامیون ها و تراکتورها 25 سال، موتورسیکلت های کاربراتوری بنزینی 6 سال، موتورسیکلت های انژکتوری بنزینی 12 سال و موتورسیکلت های برقی 15 سال است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در پایان تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه، خودروهای فرسوده ای که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل ثبت شده و وضعیت اسقاط خود را اعلام کرده باشند، حداکثر پنج سال مهلت خواهند داشت. و در زمانی که شرایط لازم ایجاد و اعطا شود. تسهیلات ذکر شده از طریق سامانه از محدودیت های مربوط به خودروهای فرسوده موضوع ماده (8) قانون هوای پاک مصوب 1396 مستثنی است و این دسته از خودروها به پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه می شوند تا از سال آینده توسط سیستم های پلیس جریمه یا محدود نمی شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا