اخبار خودرو

پژو خودروهای خود را به چت جی ‌پی تی مجهز می‌ کند

پژو خودروهای خود را به چت جی ‌پی تی مجهز می‌ کند

همین چند روز پیش آئودی تجهیزات محصولات خود را با هوش مصنوعی JPT Chat اعلام کرد. به تازگی پژو اعلام کرده است که تمامی محصولات خود را به چت GPT مجهز می کند. به گفته این خودروساز فرانسوی، این تصمیم در پی اجرای موفقیت آمیز یک پروژه آزمایشی گرفته شده است.

همانطور که پژو اعلام کرد، در فاز اول مدل های برقی مانند e-208، e-2008 و e-308 با GPT Chat یکپارچه خواهند شد. از این پس مدل های تولیدی از طریق چت GPT به مشتریان تحویل داده می شود. مدل‌های موجود در بازار همچنین هوش مصنوعی چت GPT را با به‌روزرسانی نرم‌افزار از راه دور دریافت خواهند کرد. دو مدل e-3008 و e-5008 در فاز دوم و تا پایان سال جاری این ویژگی را دریافت خواهند کرد.

پژو خودروهای خود را به GPT Chat مجهز می کند
پژو خودروهای خود را به چت جی ‌پی تی مجهز می‌ کند

مزایای GPT Chat از دیدگاه پژو

پژو ادعا می کند که ادغام محصولات این شرکت با هوش مصنوعی GPT چت، نحوه تعامل راننده با خودرو را تغییر می دهد. این خودروساز فرانسوی تأکید می‌کند که چت JPT می‌تواند به انواع سؤالات راننده پاسخ دهد. بنابراین، در سناریوهایی مانند رانندگی در یک شهر جدید یا در محیط های ناآشنا، ناوبری بسیار آسان تر و استرس کمتری خواهد بود. همچنین در چنین شرایطی هوش مصنوعی می‌تواند در مورد مکان‌های گردشگری، تاریخچه مکان‌های بازدید و دسترسی آسان به مقاصد مختلف پیشنهاداتی ارائه دهد.

پژو خودروهای خود را به چت جی ‌پی تی مجهز می‌ کند
پژو خودروهای خود را به چت جی ‌پی تی مجهز می‌ کند

باید بدانید که قابلیت های چت GPT فراتر از پاسخگویی به سوالات راننده است. تصور کنید که یک سفر طولانی خانوادگی را با ماشین شخصی خود شروع کنید. در طول سفر، اگر بچه ها یا سایر مسافران حوصله شان سر برود، ChatGP می تواند آنها را به طرق مختلف سرگرم کند، مثلاً سؤالات جالبی از آنها بپرسد. علاوه بر این، JPT Chat این امکان را دارد که نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ را پیدا کند یا رستوران‌هایی را پیشنهاد کند که مطابق با سلیقه و نیاز راننده یا سایر مسافران باشد.

شایان ذکر است که پژو چت GPT را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه نمی دهد. در واقع، این ویژگی بخشی از بسته اختیاری Connect Plus است که برای آن باید سالانه 120 یورو بپردازید. مشتریان می توانند با پرداخت 15 یورو این ویژگی را به صورت جداگانه درخواست کنند. در مدل های جدید مجهز به هوش مصنوعی چت GPT، این قابلیت تا 6 ماه به صورت رایگان در اختیار رانندگان است و پس از آن باید اشتراک خریداری کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا