اخبار روز

عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

دادگاهی در پاکستان عمران خان نخست وزیر سابق و زندانی و همسرش بشارا بی بی را در یک پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه کرد.

به گزارش ایسنا، دادگاهی در اسلام آباد در تاریخ 14 فوریه (14 بهمن). بهمن) – چند روز قبل از انتخابات عمومی پاکستان، عمران خان و همسرش هر کدام به اتهام «ازدواج غیر اسلامی» به هفت سال زندان محکوم شدند.

روزنامه ایندیا تودی نوشت که امروز قاضی این پرونده پس از رسیدگی و پذیرش درخواست تجدیدنظر اعلام کرد که عمران خان 71 ساله و بشرای 49 ساله از این پرونده تبرئه خواهند شد.

طبق قوانین پاکستان، زن باید سه ماه پس از طلاق صبر کند تا دوباره ازدواج کند. بوشرا بی بی سومین همسر عمران خان است که قبلا با مردی ازدواج کرده بود که ادعا می کرد آنها در نوامبر 2017، کمتر از سه ماه قبل از ازدواج مجدد بوشرا با عمران خان، از هم جدا شدند. اما بشری بی بی می گوید آنها در آگوست 2017 طلاق گرفتند. عمران خان و همسرش هر گونه نقض قانون را انکار می کنند.

قاضی پس از پذیرش درخواست تجدیدنظر گفت: «اگر در هیچ پرونده دیگری تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند، باید فوراً آزاد شوند.

پس از تبرئه وی در پرونده فساد، این تنها موردی بود که عمران خان در زندان ماند.

عمران خان این ادعا را رد کرده بود و وکیلش نیز چنین گفته بود یکی این یکی از چندین پرونده علیه نخست وزیر پیشین پاکستان است که با “انگیزه های سیاسی و ممانعت از شرکت وی در انتخابات پارلمانی” باز شد.

عمران خان از زمان برکناری از سمت نخست وزیری پاکستان با رای عدم اعتماد در پارلمان در سال 2022، با بیش از 150 پرونده قضایی روبرو بوده است، از جمله به دلیل تحریک خشونت پس از دستگیری در ماه مه 2023. او در زندان راولپندی در حال گذراندن چندین دوره محکومیت است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا