اخبار روز

زلنسکی: پوتین از بایدن و ترامپ متنفر است

به گزارش بازتاب آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در بیانیه ای به موسسه و بنیاد ریاست جمهوری رونالد ریگان که ساختمان آن در مجاورت کاخ سفید است، مدعی شد: جو بایدن و دونالد ترامپ بسیار متفاوت هستند اما طرفدار دموکراسی هستند و فکر می کنم به همین دلیل پوتین از هر دو نفر متنفر است. او آمریکا را دوست ندارد. او از اوکراین متنفر است زیرا از دموکراسی متنفر است.

به گزارش ایسنا، زلنسکی این ادعا را در گفت وگو با «برت بایر» مجری برنامه «فاکس نیوز» پس از سخنرانی خود در خواست اقدام قاطع آمریکا و ناتو علیه روسیه کرد.

پس از اولین مناظره جنجالی بین بایدن و ترامپ در ماه گذشته، سوالاتی در مورد آینده انتخابات آمریکا و نقش واشنگتن در ائتلاف ناتو مطرح شد. عملکرد ضعیف بایدن در این مناظره و امتناع ترامپ از پاسخ به سؤالات درباره آینده آمریکا در این ائتلاف باعث نگرانی و عدم اطمینان سایر متحدان آمریکا در ناتو در مورد سیاست آمریکا در قبال جنگ اوکراین شده است.

آمریکا بزرگترین حامی و تامین کننده کمک های نظامی به کی یف در طول جنگ اوکراین است، اما ترامپ اخیرا تهدید کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات 2024 کمک های خود به اوکراین را قطع خواهد کرد و بارها روابط خود با پوتین را تحسین کرده است.

ولودیمیر زلنسکی گفت: “تمام جهان منتظر نوامبر است و در واقع پوتین نیز منتظر نوامبر است، زمان آن فرا رسیده است که از سایه ها بیرون بیاییم و تصمیمات آگاهانه ای اتخاذ کنیم، نه فقط منتظر نوامبر یا هر ماه دیگری باشیم.” عمل کردن.»

وی افزود: امیدوارم اگر مردم آمریکا دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند، سیاست او در قبال اوکراین تغییر نکند.

به گزارش وب سایت فاکس نیوز، منابع محافظه کار به این رسانه آمریکایی گفته اند که بعید به نظر می رسد ترامپ آمریکا را از ناتو خارج کند، اما بیم آن دارند که حضور واشنگتن در این ناتو را تضعیف کند و عواقب مخربی در اروپا داشته باشد. مراقب باش

زلنسکی گفت: “امیدوارم ایالات متحده هرگز ناتو را ترک نکند.” در غیر این صورت جهان بسیاری از کشورها را از دست خواهد داد.»

به گزارش فاکس نیوز، چندین مقام امنیتی هشدار داده اند که اگر آمریکا بخشی از نیروهای خود را از پایگاه های خود در اروپا خارج کند، عواقب جدی برای امنیت این قاره خواهد داشت. زلنسکی که خواستار کمک های بیشتر و گسترده تر از متحدان غربی خود در طول جنگ اوکراین بود، مدعی شد که اگر واشنگتن به کی یف در نبرد با روسیه کمک نکند، تأثیر زیادی بر آینده ایالات متحده خواهد داشت.

زلنسکی با اشاره به کشورهایی مانند لهستان و دیگر کشورهایی که از اتحاد جماهیر شوروی سابق بیرون آمدند، گفت: “پوتین هرگز در اوکراین متوقف نخواهد شد و شما این را خواهید دید.” اگر جلوی او را نگیریم، به پیشروی و حمله به کشورهای ناتو ادامه خواهد داد.»

رئیس جمهور اوکراین که همواره مذاکرات صلح با روسیه را رد کرده و مانع از آن شده است، در ادامه ادعاهای خود گفت: پس از آن، مردم و سربازان ایالات متحده آمریکا مداخله کرده و از این کشورها دفاع خواهند کرد که مردم، پسران و دختران، از دست می دهند. به همین دلیل است که من فکر می‌کنم تا زمانی که اوکراین قوی باشد، کل جهان بهای ناچیزی را خواهد پرداخت.»

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا