اخبار روز سینما

کمپانی دیزنی هک شد – بازتاب آنلاین

پس از هک شدن کمپانی دیزنی نزدیک به 2.5 ترابایت از اطلاعات این شرکت که شامل پروژه‌های منتشر‌نشده است و شامل تصاویر خام، کدها و اطلاعات لاگین به کمپانی می‌شود، لو رفته است.

در سال 2007، کمپانی Disney ، کلاب پنگوئن، یک بازی آنلاین برای کودکان را خریداری کرد. در آن زمان، این بازی یکی از مهم‌ترین جوامع بازی آنلاین برای کودکان بود که بیش از 200 میلیون کاربر داشت. دیزنی برای خرید این بازی آنلاین 350 میلیون دلار پرداخت کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


کمپانی دیزنی هک شد

تا سال 2017، محبوبیت کلاب پنگوئن کاهش یافته بود و شرکت دیزنی تصمیم گرفت آن را تعطیل کند و با کلاب پنگوئن آیلند سه‌بعدی جایگزین کند. تا سال 2018، کلاب پنگوئن آیلند نیز تعطیل شد.

طرفداران کلاب پنگوئن بازی را روی یک سرور خصوصی احیا کردند. از آنجایی که دیزنی برای استفاده از بازی‌اش پولی دریافت نمی‌کرد، دیزنی کلاب پنگوئن بازنویسی‌شده را تعطیل کرد و سه نفر از توسعه‌دهندگان بازی آنلاین دستگیر شدند.

به نظر می‌رسد حالا طرفداران کلاب پنگوئن با هک کردن سرور Confluence دیزنی و سرقت 2.5 ترابایت داده، از شرکت والت دیزنی انتقام خود را گرفته‌اند. در ابتدا تصور می‌شد که این داده‌ها فقط شامل اطلاعات قدیمی کاربران از بازی آنلاین باشد؛ اما از آن زمان مشخص شده است که این نقض شامل داده‌های داخلی شرکت، برنامه‌های تبلیغاتی، داده‌های دیزنی و برنامه‌های داخلی شرکت نیز می‌شود.

کمپانی دیزنی

زمانی که یک منبع ناشناس هزاران سند از بازی اصلی کلاب پنگوئن را منتشر کرد، دیزنی متوجه این نقض شد. این اسناد شامل داده‌های کاربر مانند ایمیل‌ها، طراحی بازی و لیست شخصیت‌ها بود. این داده‌ها حتی برای افرادی که از طرفداران سرسخت کلاب پنگوئن نیستند، قدیمی و بی‌اهمیت به نظر می‌رسید.

هکرها پس از عبور از اطلاعات اولیه کلاب پنگوئن، متوجه شدند که توسعه‌دهندگان دیزنی را هک کرده‌اند و گنجینه‌ای از اطلاعات در مورد عملکرد داخلی و برنامه‌های آینده شرکت در اختیار دارند.

طبق گزارش Bleeping Computer، این داده‌ها شامل اسنادی درباره طیف گسترده‌ای از ابتکارات و پروژه‌ها و همچنین اطلاعاتی در مورد ابزارهای توسعه داخلی به نام‌های Helios و Communicore است که قبلاً به صورت عمومی فاش نشده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هک کمپانی دیزنی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع: Inside the Magic

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا