اخبار روز

بالاخره یک شوک میلیونی به تامین اجتماعی برای بازنشستگان تیر!


به گزارش مانیبان، پرداخت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از بیستم ماه جاری آغاز شد. اما از واریز یک میلیون تومان به دلیل تناسب خبری نیست. علی اکبر عیوضی دبیر کانون بازنشستگان استان تهران با بیان اینکه بر اساس نامه ابلاغی تا زمان تصویب و اعمال قاعده تناسب، هر ماه یک میلیون تومان به حساب همه مستمری بگیران واریز می شود، گفت: در صورت عدم واریز به حساب بازنشستگان، هر ماه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز می شود. وی گفت: از واریز یک میلیون تومانی این ماه خبری نیست و به نظر می رسد تامین اجتماعی با واریز همان سه میلیون از ابتدای سال کار را انجام داده است.

وی افزود: به دلایل تناسب فیش صادر نشده و علیرغم انتظار بازنشستگان، سازمان حاضر به پرداخت آن نیست. قرار بود ماهانه یک میلیون تومان به حساب همه بازنشستگان از جمله بازنشستگان کارگری واریز شود که تامین اجتماعی در این زمینه کوتاهی کرده است.

موضوع بعدی تاخیر در واریز بازنشستگی تیرماه است. در این پرداخت ها، یکی یک تاخیر دو روزه رخ داد. مستمری بگیرانی که قرار بود روز چهارشنبه مستمری خود را دریافت کنند تا پایان روز پنج شنبه حقوق خود را دریافت نکردند و این تاخیر به سایر مستمری بگیران نیز کشیده شده است. به گفته عیوضی، این تاخیر چیز جدیدی نیست و ماه هاست که به یک روال عادی در تامین اجتماعی تبدیل شده است.

به گفته وی، حداقل نیمی از ماه یک مستمری بگیر دست خالی می ماند و حتی یک روز تاخیر در پرداخت برای او دردسرهای زیادی ایجاد می کند. مسئولان تامین اجتماعی باید به این موضوع توجه کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا