اخبار روز سینما

مقدمه سری «Halt and Catch Fire».

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: Halt and Catch Fire

  • خالق: کریستوفر کانتول و کریستوفر سی راجرز
  • سال انتشار: 2014 تا 2017
  • تعداد قسمت ها: 40
  • ژانر: درام
  • توقف و آتش گرفتن میانگین امتیاز روشن است IMDb:8.4

بازیگران: لی پیس، اسکات مکنیری و مکنزی دیویس و…

خلاصه سریال

ماجراها و اتفاقات این سریال از دید یک رویاپرداز، یک مهندس و همچنین یک اعجوبه نمایش داده می شود. این سه نفر نوآوری هایی داشتند که به راحتی می توانستند غول های شرکتی آن زمان را در دست بگیرند. شراکت شخصی و حرفه ای شما با حرص و غرور تهدید می شود. این زمانی است که آنها فرهنگ سیلیکون ولی در تگزاس را تغییر می دهند. داستان این سریال که یکی از پرفروش‌ترین سریال‌های خارجی محسوب می‌شود، در دهه 1980 می‌گذرد. مجموعه‌ای که جهش و انقلاب بزرگ رایانه‌های شخصی را در دهه 1980 و همچنین رشد شبکه جهانی وب در اوایل دهه 1990 را توصیف می‌کند، کانتول و راجرز فکر نمی‌کردند این مجموعه تا این اندازه بزرگ باشد، اما مورد تحسین قرار گرفت دریافت شده توسط منتقدان و البته بینندگان; اگرچه او کار خود را با نمرات بسیار پایین آغاز کرد.

مقدمه سری «Halt and Catch Fire».

در مورد سریال

ما این مجموعه را در دوران کامپیوترهای شخصی شروع کردیم. در ادامه، ایده لپ تاپ ها را مطرح کرده و چالش های مرتبط با این ایده را بررسی می کنیم. در فصل دوم با اولین بذرهای چیزی که امروزه به عنوان استارت آپ می شناسیم آشنا می شویم و این مجموعه سعی می کند تمام زوایای استارت آپ ها را بررسی کند. سپس، به روزهای اولیه اتصال محدود اینترنت از طریق خطوط تلفن و بازی های آنلاین باز می گردیم. همه اینها مقدمه ای است برای موضوع اصلی و پدیده انقلابی و تحول آفرین به نام اینترنت که ظاهرا فصل چهارم و پایانی سریال به آن اختصاص دارد. پس اگر حوصله تماشای مستند را ندارید، در کنار داستان شخصیت های آن، «هالت» مسیر تغییر و تحول عصر دیجیتال و تبدیل آن به آنچه امروز می شناسیم را به شکلی واقع گرایانه روایت می کند.

مقدمه سری «Halt and Catch Fire».

همه اینها همچنین استعاره ای از روابط شخصیت ها است. «Halt and Catch Fire» درباره روابط انسانی و توانایی آنها در برقراری ارتباط با یکدیگر است. جای تعجب نیست که این سریال با طلوع عصر اینترنت به پایان می رسد. ما اینترنت را به عنوان چیزی می شناسیم که توانسته است ذهن همه مردم در سراسر جهان را به هم متصل کند.

مقدمه سری «Halt and Catch Fire».

حرف پایانی

“ایست و آتش بگیر” نه تنها یکی یکی از بهترین سریال های تلویزیونی سال های اخیر است. یکی همچنین یکی از متفاوت ترین هاست. شاید در قسمت های ابتدایی سریال اینطور نباشد، اما سریال با توجه به جزئیات تعیین کننده شخصیت هایش و یافتن ویژگی های منحصر به فرد آن ها و چسبیدن به آن ها کم کم خود را از دیگر سریال های روز جدا می کند. به همین دلیل در پایان فصل اول متوجه شدم که روی سریال سرمایه گذاری کردم. با پایان فصل دوم، من به آن معتاد شدم و در پایان فصل سوم، هیچ چیز شما را به اندازه خبر تمدید سریال برای فصل چهارم خوشحال نمی کند. “Halt and Catch Fire” ممکن است در دهه 80 اتفاق بیفتد، اما به اندازه یک داستان علمی تخیلی آینده نگرانه است. وقتی با حال و هوا و بازتاب آنلاین موسیقی اش تبدیل به سایبرپانک می شود و وقتی به خود می آییم و می بینیم که در دنیای رویایی شخصیت هایش زندگی می کنیم و چه کسانی در آینده رویاهای ما زندگی نمی کنند!

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا