اخبار روز

رئیس جمهور منتخب باید همه را به یک چشم ببیند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه مسجد النبی (علیه السلام) گفت: وقتی یکدیگر را به پیروی از کار امام حسین (ع) سفارش می کنیم به تقوای الهی متعهد هستیم. اقتدا کنیم.» منبر امام حسین علیه السلام باشیم. و مادران به همدیگر احترام بگذاریم، به هم رحم کنیم، با هم مهربان و جوانمرد باشیم، به فقرا توجه کنیم، به گرسنگان و بیماران توجه کنیم، اینها همه سفارش و دعوت به تقوا است.

وی ادامه داد: برای محبت به یکدیگر و محبت به یکدیگر، همیشه در نماز جمع دست می دهیم، یعنی قول می دهیم که برادر و خواهر دینی باشیم و مراقب یکدیگر باشیم، تمام معنای تقوا همین است. “

امام جمعه قزوین گفت: آزمون مهمی به نام انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم، آزمون خوبی بود و مردم ما نسبتاً خوب از پس این آزمون برآمده اند. حزب و جناح گرایی، اصولگرایی، اصلاح طلبی و از این دست حرف ها نمی گنجد، مردم بزرگتر از آن هستند که در ظرف های کوچک و محدود جای بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مردم ما ویژگی های دیگری هم دارند که باید مردم را در آنها جست، این توانایی ها وجه اشتراک مردم است، وجه اشتراک مردم اعتقادات دینی آنهاست. وجه اشتراک ما که با این سخنان بزرگ می شویم، محبت ما به اهل طهارت و عصمت، پیامبر اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (علیه السلام)، حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از ما مردم نمی گذاریم این افراد در ظرف کوچک حزب و جناح نفس بکشند، چون چنین فردی خفه می شود، ما باید آزاد باشیم و آزادی خود را در این فضاها می بینیم، در این فضاها راحت نفس می کشیم.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی های مشترک مردم، دلبستگی به قرآن است. مردم به کلام خدا و ائمه اطهار(ع) سلام می کنند وقتی مردم به سخنان خدا و ائمه(ع) گوش می دهند، چهره هایشان شاد، بشاش و جذب می شود. می بینید که این وجه مشترک بین مردم است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: علاقه و تعهد به میهن اسلامی از ویژگی های مشترک مردم است. وجه مشترک این است که هر ملت و مذهب و گروهی در کشور این حالت را دارد، حتی وقتی از اهل بیت علیهم السلام صحبت می کنیم برادران و خواهران اهل سنت با کمال احترام به صحبت ها گوش می دهند، برخی از آنها. اهل بیت(ع) را نه آنطور که باید بشناسید و ما وظیفه داریم جایگاه اهل بیت(ع) را به این عزیزان معرفی کنیم تا اهل بیت(ع) را ببینند. بیت (علیه السلام) چه گنجینه های بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: این پیوند و پیوندی که مردم ما با یکدیگر دارند، وقتی این پیوند و پیوند وجود داشته باشد، یکی از ویژگی های مشترک ما نیز محسوب می شود. والی لیمان ولکم و ادو لیمان ادکم، اینها خصوصیات مشترک ماست، هر که می خواهد مردم داشته باشد به این خصوصیات مشترک احترام بگذارد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور موفق می شود به این منابع عظیم عمومی و این ویژگی های مشترک احترام بگذارد. اگر احترام کند، اهل ایمان با او خواهند بود. یعنی خدا با این کلیسا است زیرا خدا با خداپرستان است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: انسان های با تقوا، دلسوز، قرآنی، نمازگزار و متقی، اگر فقط متوجه گروهی جنجالی که به نماز و روزه اعتنا نمی کنند، خدا با آنها باشد در پایان چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد

امام جمعه قزوین گفت: آیا رفتار غیرعادی اولین رئیس جمهور این کشور را به خاطر دارید؟ او متکی به افرادی بود که مسئول بیگانگان، ریاکاران، غرب گرایان و جنجالی بودند که هیچ ربطی به نماز و دین و ایمان نداشتند. خداوند متعال در آیه 113 سوره هود می فرماید: «در برابر ستمکاران سجده نکنید که آتش جهنم به شما می رسد و در پیشگاه خدا دوستانی نخواهید داشت و سرانجام یاری نخواهید شد».

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این آیه می فرماید: «به بدکاران توکل نکنید. این بدکار ممکن است بدکار بیرونی مانند مستکبران یا بدخواه درونی مانند منافقین باشد. خداوند می فرماید اگر به بدکاران تکیه کنید آتش می گیرید».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب پس از اجرای فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همه مردم را به یک چشم ببیند، رئیس جمهور کل مردم خواهد شد.

آیت الله عابدینی افزود: ما نباید بگوییم فلانی با من مخالف است، مردم مردم شما هستند و شما رئیس جمهور همه مردم هستید.

همه متحد باشیم تا رئیس جمهور وظیفه خود را به درستی انجام دهد

وی تاکید کرد: ما مردم باید شرعاً و شرعاً موظف باشیم که برادر محترم رئیس جمهور منتخب پس از اجرای حکم ریاست جمهوری وظیفه خود را به درستی انجام دهند. رئیس جمهور همه مستضعفان جهان باید مانند شهید آیت الله رئیسی مانند مظلوم غزه و یمن و فلسطین باشد و مطیع دستورات رهبری باشد.

نماینده فقیه در استان قزوین گفت: آیت الله رئیسی همواره می فرمودند ما پیرو دستورات و راه رهبر فرزانه انقلاب هستیم و باید به این سیره و سیره توجه شود و رئیس جمهور منتخب ما نیز این را نشان داده است. که انکار کرد، مردم را امیدوار کرد و نامه بین او و سید حسن نصرالله که نشان داد کار مقاومت اسلامی علیرغم همه چیز بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: گفتگوی رئیس جمهور منتخب و رئیس جمهور سوریه نشان داد که همه امکانات برای مقاومت بسیج می شود و این منابعی بود که مردم را به آینده امیدوار کرد.

رئیس جمهور منتخب باید نیروهای توانمند و مؤمن را منصوب کند

وی گفت: رئیس جمهور منتخب باید تلاش کند تا از نیروهای مومن در دستور کار خود استفاده کند زیرا هر چه جامعه تا کنون متحمل شده است از نیروهای کافر بوده و همه خیر و برکاتی که نصیب این افراد شده از قدرت های مومن بوده است. ”

آیت الله عابدینی افزود: رئیس جمهور منتخب باید در انتخاب نیروهای توانمند تلاش کند، زیرا افراد ضعیف برای کارهای بزرگ مناسب نیستند و افراد مجرب را در کار به کار می گیرند. چند نفر مجرب داریم که عمر خود را صرف خدمت به نظام کرده باشند؟ روزهای جمهوری اسلامی و دارای گنجینه ای از تجربیات موثر و مفید که بر سفره ها، معیشت و اقتصاد مردم اثرگذار باشد.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: نیروهای فداکار مستقر شوند. ما نیروهای متعهد زیادی به آحاد جامعه داریم و باید از این نیروها استفاده کرد. نیروهایی مستقر شوند که دستشان پاک باشد، دنبال خزانه دولت نباشند و نخواهند دستشان را در جیب مردم بگذارند.

وی گفت: مردم شریف باید مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار گیرند.دی«که به اصحاب کهف اشاره دارد می‌فرماید که خداوند می‌فرماید آنها مردان شجاعی هستند که به خدای خود ایمان دارند و خداوند آنها را نیز هدایت کرده است و جامعه امروز منتظر ظهور مردان شجاع در عرصه خدمت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب به این مسائل توجه کند و رمز این مهم صداقت است. دروغ و ریا کارساز نیست و کسانی که فرصت پیدا کرده اند خواهان آن هستند.» قدرت و قلدری کرده اند و این طرز تفکر قطعاً به مردم و سفره آنها رحم نخواهد کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را پیش رو داریم. برنامه های الحمدلله، عاشورا و تاسوعا هر ساله با کیفیت بهتری در استان و کشور برگزار می شود و بسیاری از خرافات از بین رفته است. در قزوین قدم های خوبی برداشته شده است اما همه می دانیم که هنوز راه زیادی برای بهبود شرایط مراسم محرم در پیش داریم.

وی ادامه داد: خداوند به نماز بزرگی که می خوانی بالاترین امتیاز را به تو می دهد، زیرا در همان زمان که امام حسین (ع) در روز عاشورا به نماز ایستاد، ما نیز با شرایطی به نماز ایستاده ایم که از جمله آنهاست. دشمنانند.» برخی از یاران پیامبر در مقابل این تیرها ایستادند تا پیامبر نمازش را بخواند و این نشان دهنده اهمیت نماز است و در این شرایط نباید صدای طبل و شیپور ما صدای اذان باشد. حسین (علیه السلام) ما ظلم کردیم.

آیت الله عابدینی گفت: کسانی که طبل و شیپور می نوازند به امام حسین (ع) نیز علاقه مند هستند و همه باید به این عزیزان کمک کنیم و دست در دست هم بگیریم تا در نماز همگی به نماز بایستیم و این با همت است. برای همه ما اتفاق می افتد

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: عده ای در روز عاشورا و تاسوعا به مجالس منازل می روند در حالی که در این روزها باید به میدان بیاییم و نشان دهیم که عاشقان امام حسین (ع) سر کار هستند. مربع در گرمای تابستان ما باید با دعا نشان دهیم که در هر شرایطی با اباعبدالله الحسین (ع) زندگی می کنیم و همه باید برای تحقق این معنا تلاش کنیم.

گفت: این روزها شهادت حضرت سجاد علیه السلام را داریم، می فرماید مواظب باشید به خاطر گناهی احساس خوشبختی کنید، مثلاً به فلانی توهین کنید و بگویید: «خب من او را بی آبرو کردم». این اشتباه است و امام می فرماید: این گونه نباشید و سپس فرمودند شادی بعد از گناه بدتر و بیشتر از گناه است.

امام جمعه قزوین می فرماید: گاهی مظلومی هستند که حتی متوجه نمی شوند کسی به آنها ظلم می کند. باید از ظلم به این افراد بترسید. این فرمان امام سجاد (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) روز تجلیل از آزادگان، جانبازان و مفقودین سرافراز داریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند اعمال زائران بیت الله الحرام را قبول فرماید انشاءالله زحمات آنان قدردانی و اعمالشان مورد قبول واقع خواهد شد.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا