دانستنی ها

کدام غذاها به سرعت باعث چاقی می شوند؟

اضافه وزن مشکل بسیاری از افراد است. عکس آن نیز صادق است: برخی از افراد بسیار لاغر دوست دارند وزن اضافه کنند و بنابراین غذاهای چرب و شیرین می خورند. اما حتی یک گرم هم به وزن آنها اضافه نمی شود.

به گزارش ایرنا، در برخی موارد لاغری ممکن است به بیماری یا اختلال خوردن مرتبط باشد. به همین دلیل است که برای برخی افراد مهم است که وزن خود را افزایش دهند. با این حال، این مشکل اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد. الکساندرا مورسیه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، معتقد است که برای افزایش وزن بدون به خطر انداختن سلامتی، باید بدانیم کدام غذاها را در لیست غذاها قرار دهیم.

اول از همه باید بدانیم که هر وزنی هم که باشیم، زیاده روی در مصرف برخی غذاها برای سلامتی مضر است. بنابراین، حتی کسانی که می خواهند چاق شوند، باید مصرف شیرینی، شکلات، همبرگر، گوشت سرد، نوشابه و سایر غذاهای چرب و شیرین را محدود کنند.

مورسیا می گوید: برخی از افراد از نظر فیزیولوژیکی وزن مناسب یا کم وزن دارند. بنابراین افزایش وزن برای آنها دشوار است. اگر این افراد هر چه می توانند بخورند و چاق شوند، ممکن است سلامت آنها در خطر جدی قرار گیرد.
این متخصص تغذیه توصیه می کند برای افزایش وزن به روشی نسبتا سالم از غذاهای پرانرژی استفاده کنید:

چربی بیشتری بخورید. برای افزایش وزن می توانید از کره، خامه و به خصوص روغن های گیاهی در رژیم غذایی خود استفاده کنید که ارزش غذایی بهتری نسبت به کره یا خامه دارند. آنها همچنین اسیدهای چرب اشباع کمتری دارند. اسیدهای چرب اشباع اثرات مضری بر سیستم قلبی عروقی دارند.

مصرف غذاهای نشاسته ای، برنج، ماکارونی و نان را افزایش دهید که چگالی انرژی بالایی دارند و کالری خاصی برای افزایش وزن دارند.

مصرف پروتئین خود را افزایش دهید، به خصوص اگر می خواهید توده عضلانی به دست آورید. اما مراقب باشید که از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده نکنید زیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

متخصصان توصیه می کنند که افراد در رژیم غذایی خود مقدار زیادی پروتئین گیاهی (عدس، نخود، نخود و لوبیا) مصرف کنند. زیرا برای سلامتی مفیدتر است و سرشار از کربوهیدرات هایی است که باعث افزایش وزن می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا