اخبار خودرو

دیپال S07 معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب از گروه چانگان

دیپال S07 معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب از گروه چانگان

برند دیپال که زیر مجموعه شرکت چانگان است بالاخره کراس اوور S07 را رسما معرفی کرد. این کراس اوور یک مدل کاملاً جدید نیست و در واقع یک نسخه رفرش شده از مدل S7 است. بزرگترین تغییر در این نسخه باید اضافه شدن سیستم کمک راننده Qiankun باشد. این سیستم توسط هواوی توسعه داده شده است.

تلاش دیپال برای ورود به اروپا

یکی یکی از دلایل تغییر نام خودروی دیپال در نسخه فیس لیفت، برنامه این شرکت برای عرضه محصول خود در قاره اروپا است. باید بدانید که آئودی مدلی به نام S7 را در خطوط تولید خود دارد. بنابراین طبق مقررات، دپال نمی تواند خودرویی با همین نام را به بازار اروپا وارد کند. دیپال علاوه بر قاره سبز قصد دارد محصولات خود را در 70 کشور جهان نیز بفروشد.

Dipal S07 معرفی شد. یک کراس اوور جذاب از گروه چانگان.
دیپال S07 معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب از گروه چانگان

وفاداری به مدل قبلی

در مورد طراحی بیرونی، دیپال S07 تغییر چندانی نکرده و به مدل قبلی وفادار مانده است. با این حال، اگر به جزئیات نگاه کنید، می توانید تفاوت هایی را مشاهده کنید. در نسخه تمدید شده شاهد اضافه شدن مجموعه ای از چراغ های هوشمند هستیم. این مجموعه شامل 696 چراغ LED می باشد. دی و ممکن است علائم یا پیام هایی را نشان دهد. جالب اینجاست که این چراغ ها قابل شخصی سازی هستند و رانندگان می توانند از گرافیک های مورد علاقه خود برای آنها استفاده کنند.

همانطور که انتظار می رفت از نظر ابعاد تغییری ایجاد نشده است و دیپال S07 دارای طول، عرض و ارتفاع مشابه قبلی به ترتیب 4750، 1930 و 1625 میلی متر است که فاصله بین دو محور به 2900 میلی متر می رسد.

دیپال S07 معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب از گروه چانگان
دیپال S07 معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب از گروه چانگان

ویژگی های کابین

مانند نمای بیرونی، دامنه تغییرات داخل کابین نیز بسیار محدود است. مانند قبل، برجسته ترین عنصر کابین، صفحه نمایش 15.6 اینچی 2.5K نصب شده در مرکز داشبورد است. این صفحه نمایش تا 15 درجه به راست یا چپ کج می شود. در دیپال S07 هیچ صفحه نمایشی در پشت فرمان وجود ندارد و اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق سیستم نمایش هدآپ مبتنی بر واقعیت افزوده ارائه می شود. این سیستم اطلاعات را در فضایی معادل 55 اینچ نمایش می دهد. نکته عجیب این است که نشریات چینی از وجود صفحه نمایش 12.3 اینچی برای سرنشین جانبی خبر داده اند، اما گفته شده در هیچ یک از تصاویر رسمی صفحه نمایش دیده نمی شود.

دیپال اس 07 نیز مانند بسیاری از خودروهای جدید چینی از پردازنده اسنپدراگون 8155 استفاده می کند. درب های برقی فریم لس با سیستم مکش، شیشه های عایق صدا، ماساژور روی صندلی راننده و سرنشین، زیرپایی، سیستم صوتی با 14 بلندگو و سقف پانوراما به مساحت 1.9 متر مربع از دیگر ویژگی های دیپال S07 است که قابل ذکر است.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، Dipal S07 از سیستم Qiankun 3.0 SE سود می برد. از آنجایی که دیپال یک برند نسبتا ارزان قیمت است، از فناوری لیدار در S07 استفاده نمی شود و سیستم مذکور از داده های بصری استفاده می کند. این سیستم می تواند بخشی از وظایف راننده را در سرعت های بالا و یا هنگام پارک خودرو انجام دهد.

Dipal S07 معرفی شد. یک کراس اوور جذاب از گروه چانگان.
دیپال S07 معرفی شد ؛ کراس اووری جذاب از گروه چانگان

مشخصات فنی Dipal S07

فیس لیفت دیپال S07 با موتور هیبریدی تمام الکتریکی مجهز به ژنراتور (EREV) تولید خواهد شد. در نسخه تمام برقی یک موتور 215 اسب بخاری وظیفه تامین برق را بر عهده دارد. این نسخه طبق استاندارد CLTC چین می تواند تا 620 کیلومتر را طی کند.

در نسخه EREV یک موتور 1.5 لیتری بنزینی به عنوان ژنراتور عمل می کند و باتری را شارژ می کند و برق تولید می کند. این نسخه در 2 نسخه با برد 121 و 200 کیلومتر در حالت تمام برقی عرضه خواهد شد. در صورت شارژ کامل باتری و پر بودن باک، برد به حدود 1120 کیلومتر افزایش می یابد.

گفتنی است دیپال سال گذشته وارد بازار تایلند شد. طبق آمار، این برند جدید در نیمه اول سال جاری توانسته است حدود 11 هزار دستگاه از محصولات خود را به تایلندی ها بفروشد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا